Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of Gear-mesh Single-stage Gearbox for Regional Trains by FEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00221388" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00221388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of Gear-mesh Single-stage Gearbox for Regional Trains by FEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the methodology, calculations and results of gear-mesh optimization by finite element method for single-stage gearbox ? type AGV-250. Gearbox is meant for regional trains. Results of the calculations are used for examination of changes in the gear-mesh of the tooth flank under load, particularly in term of improved uniform load distribution through a width of the tooth. The aim of the methodology is to design optimized tooth profile with application of longitudinal, transverse andangular modifications of tooth flank on the basis of analysis of calculation model by FEM. The article compares several variants of modifications according to distribution of contact pressure (stress).

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of Gear-mesh Single-stage Gearbox for Regional Trains by FEM

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the methodology, calculations and results of gear-mesh optimization by finite element method for single-stage gearbox ? type AGV-250. Gearbox is meant for regional trains. Results of the calculations are used for examination of changes in the gear-mesh of the tooth flank under load, particularly in term of improved uniform load distribution through a width of the tooth. The aim of the methodology is to design optimized tooth profile with application of longitudinal, transverse andangular modifications of tooth flank on the basis of analysis of calculation model by FEM. The article compares several variants of modifications according to distribution of contact pressure (stress).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F488" target="_blank" >FR-TI1/488: Vývoj hnacích nápravových převodovek pro tramvaje a příměstské vlaky.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej

  • ISSN

    0209-3324

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    84

  • Číslo periodika v rámci svazku

    84

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    105-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus