Optimization of Gear-mesh Single-stage Gearbox for Regional Trains by FEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00221388" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00221388 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of Gear-mesh Single-stage Gearbox for Regional Trains by FEM
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes the methodology, calculations and results of gear-mesh optimization by finite element method for single-stage gearbox ? type AGV-250. Gearbox is meant for regional trains. Results of the calculations are used for examination of changes in the gear-mesh of the tooth flank under load, particularly in term of improved uniform load distribution through a width of the tooth. The aim of the methodology is to design optimized tooth profile with application of longitudinal, transverse andangular modifications of tooth flank on the basis of analysis of calculation model by FEM. The article compares several variants of modifications according to distribution of contact pressure (stress).
Název v anglickém jazyce
Optimization of Gear-mesh Single-stage Gearbox for Regional Trains by FEM
Popis výsledku anglicky
This article describes the methodology, calculations and results of gear-mesh optimization by finite element method for single-stage gearbox ? type AGV-250. Gearbox is meant for regional trains. Results of the calculations are used for examination of changes in the gear-mesh of the tooth flank under load, particularly in term of improved uniform load distribution through a width of the tooth. The aim of the methodology is to design optimized tooth profile with application of longitudinal, transverse andangular modifications of tooth flank on the basis of analysis of calculation model by FEM. The article compares several variants of modifications according to distribution of contact pressure (stress).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F488" target="_blank" >FR-TI1/488: Vývoj hnacích nápravových převodovek pro tramvaje a příměstské vlaky.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej
ISSN
0209-3324
e-ISSN
—
Svazek periodika
84
Číslo periodika v rámci svazku
84
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
105-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—