Development of composite energy absorber
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00223936" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00223936 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877705814031592/1-s2.0-S1877705814031592-main.pdf?_tid=f6f63a26-9a5e-11e4-ba03-00000aacb360&acdnat=1421069518_715b9e6d25049d7eafcb3b089eddaca1" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877705814031592/1-s2.0-S1877705814031592-main.pdf?_tid=f6f63a26-9a5e-11e4-ba03-00000aacb360&acdnat=1421069518_715b9e6d25049d7eafcb3b089eddaca1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2014.12.108" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2014.12.108</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of composite energy absorber
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents experimental investigation and numerical prediction of the deformation behaviour of several types of composite deformation elements, whose potential use is in public passenger transport. Experiments were conducted on two types of samples. First, on filament wound composite tubes with thermoset polymer matrix and on moulded thermoplastic corrugated plates. Tests have shown that the absorbed deformation energy of elements made from filament wound composite tubes depends on the laminatelayup. Deformation elements made from moulded thermoplastic carbon sheets are also promising for parts of composite absorbers. The full-scale crash-test simulations (in the PamCrash software) showed that applied deformation boxes in the front bumper ofthe city bus can effectively absorb large percentage of the impact energy in the initial stage of the crash.
Název v anglickém jazyce
Development of composite energy absorber
Popis výsledku anglicky
This paper presents experimental investigation and numerical prediction of the deformation behaviour of several types of composite deformation elements, whose potential use is in public passenger transport. Experiments were conducted on two types of samples. First, on filament wound composite tubes with thermoset polymer matrix and on moulded thermoplastic corrugated plates. Tests have shown that the absorbed deformation energy of elements made from filament wound composite tubes depends on the laminatelayup. Deformation elements made from moulded thermoplastic carbon sheets are also promising for parts of composite absorbers. The full-scale crash-test simulations (in the PamCrash software) showed that applied deformation boxes in the front bumper ofthe city bus can effectively absorb large percentage of the impact energy in the initial stage of the crash.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI4%2F317" target="_blank" >FR-TI4/317: Vývoj hi-tech kompozitních sendvičů pro balistickou ochranu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia Engineering
ISSN
1877-7058
e-ISSN
—
Svazek periodika
96
Číslo periodika v rámci svazku
96
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
392-399
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—