Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Composite Absorber in Collision Simulations of a Bus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318331" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2017-0001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2017-0001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2017-0001" target="_blank" >10.1515/mecdc-2017-0001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Composite Absorber in Collision Simulations of a Bus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper details the numerical modeling of composite absorbers and an assessment of the influence of such deformation elements on a bus during frontal collision with a car. The absorber itself is designed as an assembly of thin-walled composite wound tubes oriented in the vehicle direction of travel. During the impact the tubes are crushed, causing energy absorption. Crash simulations were performed at various speeds using differing scenarios with the deformational member as well as without it. Comparative diagrams of force and velocity of the car and deformation of the bus structure were assessed

  • Název v anglickém jazyce

    Composite Absorber in Collision Simulations of a Bus

  • Popis výsledku anglicky

    This paper details the numerical modeling of composite absorbers and an assessment of the influence of such deformation elements on a bus during frontal collision with a car. The absorber itself is designed as an assembly of thin-walled composite wound tubes oriented in the vehicle direction of travel. During the impact the tubes are crushed, causing energy absorption. Crash simulations were performed at various speeds using differing scenarios with the deformational member as well as without it. Comparative diagrams of force and velocity of the car and deformation of the bus structure were assessed

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mecca online - Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1804-9338

  • e-ISSN

    1804-9338

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus