Composite Absorber in Collision Simulations of a Bus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318331" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2017-0001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2017-0001</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2017-0001" target="_blank" >10.1515/mecdc-2017-0001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Composite Absorber in Collision Simulations of a Bus
Popis výsledku v původním jazyce
This paper details the numerical modeling of composite absorbers and an assessment of the influence of such deformation elements on a bus during frontal collision with a car. The absorber itself is designed as an assembly of thin-walled composite wound tubes oriented in the vehicle direction of travel. During the impact the tubes are crushed, causing energy absorption. Crash simulations were performed at various speeds using differing scenarios with the deformational member as well as without it. Comparative diagrams of force and velocity of the car and deformation of the bus structure were assessed
Název v anglickém jazyce
Composite Absorber in Collision Simulations of a Bus
Popis výsledku anglicky
This paper details the numerical modeling of composite absorbers and an assessment of the influence of such deformation elements on a bus during frontal collision with a car. The absorber itself is designed as an assembly of thin-walled composite wound tubes oriented in the vehicle direction of travel. During the impact the tubes are crushed, causing energy absorption. Crash simulations were performed at various speeds using differing scenarios with the deformational member as well as without it. Comparative diagrams of force and velocity of the car and deformation of the bus structure were assessed
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mecca online - Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1804-9338
e-ISSN
1804-9338
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—