ESTIMATION OF ENGINE INTAKE AIR MASS FLOW USING A GENERIC SPEED-DENSITY METHOD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00226042" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00226042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.degruyter.com/dg/viewarticle.fullcontentlink:pdfeventlink/$002fj$002fmecdc.2014.12.issue-1$002fmecdc-2014-0002$002fmecdc-2014-0002.pdf?t:ac=j$002fmecdc.2014.12.issue-1$002fmecdc-2014-0002$002fmecdc-2014-0002.xml" target="_blank" >http://www.degruyter.com/dg/viewarticle.fullcontentlink:pdfeventlink/$002fj$002fmecdc.2014.12.issue-1$002fmecdc-2014-0002$002fmecdc-2014-0002.pdf?t:ac=j$002fmecdc.2014.12.issue-1$002fmecdc-2014-0002$002fmecdc-2014-0002.xml</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0002" target="_blank" >10.2478/mecdc-2014-0002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ESTIMATION OF ENGINE INTAKE AIR MASS FLOW USING A GENERIC SPEED-DENSITY METHOD
Popis výsledku v původním jazyce
Measurement of real driving emissions (RDE) from internal combustion engines under real-world operation using portable, onboard monitoring systems (PEMS) is becoming an increasingly important tool aiding the assessment of the effects of new fuels and technologies on environment and human health. The knowledge of exhaust flow is one of the prerequisites for successful RDE measurement with PEMS. One of the simplest approaches for estimating the exhaust flow from virtually any engine is its computation from the intake air flow, which is calculated from measured engine rpm and intake manifold charge pressure and temperature using a generic speed-density algorithm, applicable to most contemporary four-cycle engines. In this work, a generic speed-density algorithm was compared against several reference methods on representative European production engines ? a gasoline port-injected automobile engine, two turbocharged diesel automobile engines, and a heavy-duty turbocharged diesel engine. The
Název v anglickém jazyce
ESTIMATION OF ENGINE INTAKE AIR MASS FLOW USING A GENERIC SPEED-DENSITY METHOD
Popis výsledku anglicky
Measurement of real driving emissions (RDE) from internal combustion engines under real-world operation using portable, onboard monitoring systems (PEMS) is becoming an increasingly important tool aiding the assessment of the effects of new fuels and technologies on environment and human health. The knowledge of exhaust flow is one of the prerequisites for successful RDE measurement with PEMS. One of the simplest approaches for estimating the exhaust flow from virtually any engine is its computation from the intake air flow, which is calculated from measured engine rpm and intake manifold charge pressure and temperature using a generic speed-density algorithm, applicable to most contemporary four-cycle engines. In this work, a generic speed-density algorithm was compared against several reference methods on representative European production engines ? a gasoline port-injected automobile engine, two turbocharged diesel automobile engines, and a heavy-duty turbocharged diesel engine. The
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
7-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—