Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ESTIMATION OF ENGINE INTAKE AIR MASS FLOW USING A GENERIC SPEED-DENSITY METHOD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00226042" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00226042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.degruyter.com/dg/viewarticle.fullcontentlink:pdfeventlink/$002fj$002fmecdc.2014.12.issue-1$002fmecdc-2014-0002$002fmecdc-2014-0002.pdf?t:ac=j$002fmecdc.2014.12.issue-1$002fmecdc-2014-0002$002fmecdc-2014-0002.xml" target="_blank" >http://www.degruyter.com/dg/viewarticle.fullcontentlink:pdfeventlink/$002fj$002fmecdc.2014.12.issue-1$002fmecdc-2014-0002$002fmecdc-2014-0002.pdf?t:ac=j$002fmecdc.2014.12.issue-1$002fmecdc-2014-0002$002fmecdc-2014-0002.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0002" target="_blank" >10.2478/mecdc-2014-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ESTIMATION OF ENGINE INTAKE AIR MASS FLOW USING A GENERIC SPEED-DENSITY METHOD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Measurement of real driving emissions (RDE) from internal combustion engines under real-world operation using portable, onboard monitoring systems (PEMS) is becoming an increasingly important tool aiding the assessment of the effects of new fuels and technologies on environment and human health. The knowledge of exhaust flow is one of the prerequisites for successful RDE measurement with PEMS. One of the simplest approaches for estimating the exhaust flow from virtually any engine is its computation from the intake air flow, which is calculated from measured engine rpm and intake manifold charge pressure and temperature using a generic speed-density algorithm, applicable to most contemporary four-cycle engines. In this work, a generic speed-density algorithm was compared against several reference methods on representative European production engines ? a gasoline port-injected automobile engine, two turbocharged diesel automobile engines, and a heavy-duty turbocharged diesel engine. The

  • Název v anglickém jazyce

    ESTIMATION OF ENGINE INTAKE AIR MASS FLOW USING A GENERIC SPEED-DENSITY METHOD

  • Popis výsledku anglicky

    Measurement of real driving emissions (RDE) from internal combustion engines under real-world operation using portable, onboard monitoring systems (PEMS) is becoming an increasingly important tool aiding the assessment of the effects of new fuels and technologies on environment and human health. The knowledge of exhaust flow is one of the prerequisites for successful RDE measurement with PEMS. One of the simplest approaches for estimating the exhaust flow from virtually any engine is its computation from the intake air flow, which is calculated from measured engine rpm and intake manifold charge pressure and temperature using a generic speed-density algorithm, applicable to most contemporary four-cycle engines. In this work, a generic speed-density algorithm was compared against several reference methods on representative European production engines ? a gasoline port-injected automobile engine, two turbocharged diesel automobile engines, and a heavy-duty turbocharged diesel engine. The

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    7-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus