Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of particulate matter emissions from diesel locomotives and rail vehicles during real-world line-haul operation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00313186" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00313186 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/17:00313186

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of particulate matter emissions from diesel locomotives and rail vehicles during real-world line-haul operation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Exhaust emissions were measured on 1100 kW and 1460 kW diesel-electric locomotives and a 588 kW diesel-hydraulic motor car during regular scheduled passenger service. It is not feasible to measure exhaust flow directly. It can be estimated from engine data or by other means & verified. Instrument choice is restricted by relatively severe constraints. Combination of on-road and stack (stationary) testing instrumentation & approaches. This study: Calculated exhaust flow & verification of calculations MiniPEMS: NO, NO2, CO, CO2, estimated PM (similar also used by Graver, North Carolina State Univ. in U.S.) FTIR: Additional gaseous pollutants N2O,CH4,NH3... NanoMet: Non-volatile particle number emissions Key findings: Even emissions from engines near the end of their useful life were, per passenger, comparable to newer diesel automobiles. It is expected that emissions will decrease with retrofit/repower/replacement using low-emissions diesel technology, proven on heavy-duty on-road vehicles

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of particulate matter emissions from diesel locomotives and rail vehicles during real-world line-haul operation

  • Popis výsledku anglicky

    Exhaust emissions were measured on 1100 kW and 1460 kW diesel-electric locomotives and a 588 kW diesel-hydraulic motor car during regular scheduled passenger service. It is not feasible to measure exhaust flow directly. It can be estimated from engine data or by other means & verified. Instrument choice is restricted by relatively severe constraints. Combination of on-road and stack (stationary) testing instrumentation & approaches. This study: Calculated exhaust flow & verification of calculations MiniPEMS: NO, NO2, CO, CO2, estimated PM (similar also used by Graver, North Carolina State Univ. in U.S.) FTIR: Additional gaseous pollutants N2O,CH4,NH3... NanoMet: Non-volatile particle number emissions Key findings: Even emissions from engines near the end of their useful life were, per passenger, comparable to newer diesel automobiles. It is expected that emissions will decrease with retrofit/repower/replacement using low-emissions diesel technology, proven on heavy-duty on-road vehicles

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů