Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Neural Network Approach to Railway Stand Lateral Skew Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00226709" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00226709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://airccj.org/CSCP/vol4/csit41928.pdf" target="_blank" >http://airccj.org/CSCP/vol4/csit41928.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5121/csit.2014.4228" target="_blank" >10.5121/csit.2014.4228</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Neural Network Approach to Railway Stand Lateral Skew Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a study of an adaptive approach to lateral skew control for an experimental railway stand. The preliminary experiments with the real experimental railway stand and simulations with its 3-D mechanical model, indicates difficulties of model-based control of the device. Thus, use of neural networks for identification and control of lateral skew shall be investigated. This paper focuses on real-data based modelling of the railway stand by various neural network models, i.e; linear neuralunit and quadratic neural unit architectures. Furthermore, training methods of these neural architectures as such, real-time-recurrent-learning and a variation of back-propagation-through-time are examined, accompanied by a discussion of the produced experimental results.

  • Název v anglickém jazyce

    Neural Network Approach to Railway Stand Lateral Skew Control

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a study of an adaptive approach to lateral skew control for an experimental railway stand. The preliminary experiments with the real experimental railway stand and simulations with its 3-D mechanical model, indicates difficulties of model-based control of the device. Thus, use of neural networks for identification and control of lateral skew shall be investigated. This paper focuses on real-data based modelling of the railway stand by various neural network models, i.e; linear neuralunit and quadratic neural unit architectures. Furthermore, training methods of these neural architectures as such, real-time-recurrent-learning and a variation of back-propagation-through-time are examined, accompanied by a discussion of the produced experimental results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computer Science & Information Technology

  • ISBN

  • ISSN

    2231-5403

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    327-339

  • Název nakladatele

    AIRCC Publishing Corporation

  • Místo vydání

    Chennai, Tamil Nadu

  • Místo konání akce

    Sydney

  • Datum konání akce

    21. 2. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku