*Engine&TwinScrollTurbine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227208" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227208 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2014/2014-1_WP06V006_Engine_TurbineTwinScroll_v_3.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2014/2014-1_WP06V006_Engine_TurbineTwinScroll_v_3.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Engine&TwinScrollTurbine
Popis výsledku v původním jazyce
*The code couples an ICE and 1-D central streamline model of a radial turbine flow, suitable for twin-scroll description and based on approximation of real physics of flow mixing and energy transformation. The features of twin scroll turbines call for appropriate optimization of turbines coupled to engine exhaust manifold for high pulsation factor, as they are currently used for twin-scroll four cylinder engine turbochargers (two cylinders with 360° distance between pulses). The results of turbine matching should be used as a feed-back for engine and turbine design, especially considering the compromise between fast load change response and engine efficiency. This model is transferable to 1-D unsteady simulations as it is (i.e., using quasi-steady approach) or using 1-D unsteady solvers. It has suitable features even for more detailed description of turbine flows and energy transformation. The model itself is not fully predictive, using experimentally or in CFD found loss coefficients,
Název v anglickém jazyce
*Engine&TwinScrollTurbine
Popis výsledku anglicky
*The code couples an ICE and 1-D central streamline model of a radial turbine flow, suitable for twin-scroll description and based on approximation of real physics of flow mixing and energy transformation. The features of twin scroll turbines call for appropriate optimization of turbines coupled to engine exhaust manifold for high pulsation factor, as they are currently used for twin-scroll four cylinder engine turbochargers (two cylinders with 360° distance between pulses). The results of turbine matching should be used as a feed-back for engine and turbine design, especially considering the compromise between fast load change response and engine efficiency. This model is transferable to 1-D unsteady simulations as it is (i.e., using quasi-steady approach) or using 1-D unsteady solvers. It has suitable features even for more detailed description of turbine flows and energy transformation. The model itself is not fully predictive, using experimentally or in CFD found loss coefficients,
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TwinScrollTurbine_v3_0
Technické parametry
2 MB EXCEL, velmi složité algebraické vzorce programované pomocí Equation Editor; makra pro konvergenci - embedded iterations and Newton method; externí součást DASY
Ekonomické parametry
cena 200 000 Kč; zkracuje vývoj motorů s vysokým stupněm přeplňování a vysokou účinností podmíněnou optimalizovaným turbodmychadlem a vysokými nároky na rychlost reakce při změně zatížení motoru
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT FS