*Základní návrh plnicích skupin přeplňovaných motorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00228387" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00228387 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/08:02152261
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2014/TA01031212_TURBO-v10.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2014/TA01031212_TURBO-v10.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
*Základní návrh plnicích skupin přeplňovaných motorů
Popis výsledku v původním jazyce
*Základní návrh plnicí skupiny přeplňovaného motoru s 2° přeplňováním se dvěma turbodmychadly nebo s mechanickým turbodmychadlem, variabilní turbin-ou(-ami) nebo odpouštěním výfukových plynů. Paralelní turbodmychadla mohou být použita pro stlačování palivového plynu. Systém může obsahovat recirkulaci výfukových plynů a používá nově interpretované definice SAE součinitelů výměny náplně válce. Výpočet lze použít pro přiřazení strojů plnicí skupiny nebo pro předpověď jejich chování mimo návrhový bod. Pokudjsou k disposici výsledky zkoušky, je stejný algoritmus použit pro její vyhodnocení z hlediska návrhu td. (různé účinnosti motoru, podíl tepla odváděného chlazením, součinitele pulsačního provozu turbiny) a výsledky jsou nahrazeny regresními závislostmipro interpolaci při návrhu. Předpověď charakteristiky motoru s různou strategií regulace plnicího tlaku je pak snadno proveditelná.
Název v anglickém jazyce
*Fast Turbocharger Matching for Two STage and Combined Super/Turbocharging
Popis výsledku anglicky
*Basic matching of compressor/ turbine 2 stage groups including supercharging and turbocompounding to SI/CI engines. The system may include WG or VGT control and it be used without/with EGR. Parallel turbochargers for compression of fuel gas may be in the system. New definition of SAE gas excahnge coefficients is included. The procedure enables machine matching or prediction of performance in off-design points. All IC engine parameters (efficiencies, cooling loss share, etc.), required for TC matching are found and approximated by regression. Corrections to pulse operation are directly applied by the same procedure. The prediction of engine map is possible then using different strategies of boost control. Compressor/TC speed and margin to surge/choke limits are checked.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Turbo_v10-0XLS
Technické parametry
Microsoft Excel 2013, 2 MB
Ekonomické parametry
Zdarma, pokud se požívá on-line popis
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT FS