Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Základní návrh plnicích skupin přeplňovaných motorů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00228387" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00228387 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/08:02152261

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2014/TA01031212_TURBO-v10.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2014/TA01031212_TURBO-v10.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    *Základní návrh plnicích skupin přeplňovaných motorů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *Základní návrh plnicí skupiny přeplňovaného motoru s 2° přeplňováním se dvěma turbodmychadly nebo s mechanickým turbodmychadlem, variabilní turbin-ou(-ami) nebo odpouštěním výfukových plynů. Paralelní turbodmychadla mohou být použita pro stlačování palivového plynu. Systém může obsahovat recirkulaci výfukových plynů a používá nově interpretované definice SAE součinitelů výměny náplně válce. Výpočet lze použít pro přiřazení strojů plnicí skupiny nebo pro předpověď jejich chování mimo návrhový bod. Pokudjsou k disposici výsledky zkoušky, je stejný algoritmus použit pro její vyhodnocení z hlediska návrhu td. (různé účinnosti motoru, podíl tepla odváděného chlazením, součinitele pulsačního provozu turbiny) a výsledky jsou nahrazeny regresními závislostmipro interpolaci při návrhu. Předpověď charakteristiky motoru s různou strategií regulace plnicího tlaku je pak snadno proveditelná.

  • Název v anglickém jazyce

    *Fast Turbocharger Matching for Two STage and Combined Super/Turbocharging

  • Popis výsledku anglicky

    *Basic matching of compressor/ turbine 2 stage groups including supercharging and turbocompounding to SI/CI engines. The system may include WG or VGT control and it be used without/with EGR. Parallel turbochargers for compression of fuel gas may be in the system. New definition of SAE gas excahnge coefficients is included. The procedure enables machine matching or prediction of performance in off-design points. All IC engine parameters (efficiencies, cooling loss share, etc.), required for TC matching are found and approximated by regression. Corrections to pulse operation are directly applied by the same procedure. The prediction of engine map is possible then using different strategies of boost control. Compressor/TC speed and margin to surge/choke limits are checked.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Turbo_v10-0XLS

  • Technické parametry

    Microsoft Excel 2013, 2 MB

  • Ekonomické parametry

    Zdarma, pokud se požívá on-line popis

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT FS