Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prediction of gas leakage through the turbocharger sealing system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APU152162" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PU152162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://etul.publi.cz/book/5462-55-mezinarodni-vedecka-konference-zamerena-na-vyzkumne-a-vyukove-metody-v-oblasti-vozidel-a-jejich-pohonu" target="_blank" >https://etul.publi.cz/book/5462-55-mezinarodni-vedecka-konference-zamerena-na-vyzkumne-a-vyukove-metody-v-oblasti-vozidel-a-jejich-pohonu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prediction of gas leakage through the turbocharger sealing system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The phenomena called compressor fouling is partly influenced by the gas leakage flow from the seal system of the turbocharger rotor. The prediction of gas flow through the sealing system depends not only on many design parameters but also on the operating conditions of the turbocharger. The paper presents experimentally validated computational model to quantify the mass flow of gases through the sealing system as a function of operating conditions. The computational model is applied to a truck engine turbocharger and the results are verified experimentally. The results show that the magnitude of gas blow-by is not only influenced by the geometrical parameters of the lubrication system, but is controlled by the thermo-mechanical loading of the turbocharger with a non-negligible influence of the radial dynamics of the rotor.

  • Název v anglickém jazyce

    Prediction of gas leakage through the turbocharger sealing system

  • Popis výsledku anglicky

    The phenomena called compressor fouling is partly influenced by the gas leakage flow from the seal system of the turbocharger rotor. The prediction of gas flow through the sealing system depends not only on many design parameters but also on the operating conditions of the turbocharger. The paper presents experimentally validated computational model to quantify the mass flow of gases through the sealing system as a function of operating conditions. The computational model is applied to a truck engine turbocharger and the results are verified experimentally. The results show that the magnitude of gas blow-by is not only influenced by the geometrical parameters of the lubrication system, but is controlled by the thermo-mechanical loading of the turbocharger with a non-negligible influence of the radial dynamics of the rotor.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů