Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of Gas Blow-by Through Turbocharger Sealing System Using Advanced Computational Simulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APU152548" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PU152548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.3390/engproc2024079047" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/engproc2024079047</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/engproc2024079047" target="_blank" >10.3390/engproc2024079047</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of Gas Blow-by Through Turbocharger Sealing System Using Advanced Computational Simulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Gas blow-by flow through a turbocharger sealing system has a significant effect on lubricant consumption and the formation of particles. This paper presents an experimentally validated computational model to quantify the mass flow of gasses through a sealing system as a function of operating conditions. The computational model is applied to a truck engine turbocharger and the results are verified experimentally. The results show that the gas blow-by is not only influenced by the geometrical parameters of the lubrication system but is controlled by the thermo-mechanical loading of the turbocharger, with a non-negligible influence of the radial dynamics of the rotor.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of Gas Blow-by Through Turbocharger Sealing System Using Advanced Computational Simulations

  • Popis výsledku anglicky

    Gas blow-by flow through a turbocharger sealing system has a significant effect on lubricant consumption and the formation of particles. This paper presents an experimentally validated computational model to quantify the mass flow of gasses through a sealing system as a function of operating conditions. The computational model is applied to a truck engine turbocharger and the results are verified experimentally. The results show that the gas blow-by is not only influenced by the geometrical parameters of the lubrication system but is controlled by the thermo-mechanical loading of the turbocharger, with a non-negligible influence of the radial dynamics of the rotor.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Proceedings

  • ISSN

    2673-4591

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    79

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85213552226