Turbulent heat transport and its anisotropy in an impinging jet
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00229992" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00229992 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/abs/2015/11/epjconf_efm2014_02063/epjconf_efm2014_02063.html" target="_blank" >http://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/abs/2015/11/epjconf_efm2014_02063/epjconf_efm2014_02063.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20159202063" target="_blank" >10.1051/epjconf/20159202063</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Turbulent heat transport and its anisotropy in an impinging jet
Popis výsledku v původním jazyce
The turbulent heat transport is anisotropic in many cases as reported by several researchers. RANS-based turbulence models use the turbulent viscosity when expressing the turbulent heat flux in the energy balance (analogy of the Reynolds stresses in themomentum balance). The turbulent (eddy) viscosity calculation comes from the Boussinesq analogy mainly and it represents just a scalar value, hence a possible anisotropy in the turbulent flow field cannot be simply transferred to the temperature field. The computational cost of a LES-based approach can be too prohibitive in complex cases, therefore simpler explicit algebraic heat flux models describing the turbulent heat flux in the time-averaged energy equation could be used to get more accurate CFD results. This paper compares several turbulence models for the case of a turbulent impinging jet and deals with a methodology of implementing a user-defined function describing the anisotropic turbulent heat flux in a CFD code.
Název v anglickém jazyce
Turbulent heat transport and its anisotropy in an impinging jet
Popis výsledku anglicky
The turbulent heat transport is anisotropic in many cases as reported by several researchers. RANS-based turbulence models use the turbulent viscosity when expressing the turbulent heat flux in the energy balance (analogy of the Reynolds stresses in themomentum balance). The turbulent (eddy) viscosity calculation comes from the Boussinesq analogy mainly and it represents just a scalar value, hence a possible anisotropy in the turbulent flow field cannot be simply transferred to the temperature field. The computational cost of a LES-based approach can be too prohibitive in complex cases, therefore simpler explicit algebraic heat flux models describing the turbulent heat flux in the time-averaged energy equation could be used to get more accurate CFD results. This paper compares several turbulence models for the case of a turbulent impinging jet and deals with a methodology of implementing a user-defined function describing the anisotropic turbulent heat flux in a CFD code.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-18955S" target="_blank" >GA14-18955S: Experimentální a teoretická studie konvektivního přenosu tepla v rotujícím turbulentním impaktním proudu.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EFM14 - Experimental Fluid Mechanics 2014
ISBN
—
ISSN
2101-6275
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
"02063"-"02063-p.6"
Název nakladatele
Technical University of Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Český Krumlov
Datum konání akce
18. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000358249900065