EXTENDED ROUTE DESCRIPTION WITH USE THE MEASURED HISTORICAL DATA FOR VELOCITY PROFILE OPTIMIZATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00236243" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00236243 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EXTENDED ROUTE DESCRIPTION WITH USE THE MEASURED HISTORICAL DATA FOR VELOCITY PROFILE OPTIMIZATION
Popis výsledku v původním jazyce
The preliminary knowledge about route shape, traffic density and other route properties is the necessary for successful planned energy saving ride behavior. The input data from GPS navigation contain only restricted set of knowledge about the route properties, don’t respect the random and recurring events, which is the different for different vehicle construction. These events are not contained in GPS navigation data, but the knowledge about it can be obtained only from repeated measuring and use the historical data. The paper presents the first ideas for measuring, saving and using historical data, measured by the vehicle onboard computer unit.
Název v anglickém jazyce
EXTENDED ROUTE DESCRIPTION WITH USE THE MEASURED HISTORICAL DATA FOR VELOCITY PROFILE OPTIMIZATION
Popis výsledku anglicky
The preliminary knowledge about route shape, traffic density and other route properties is the necessary for successful planned energy saving ride behavior. The input data from GPS navigation contain only restricted set of knowledge about the route properties, don’t respect the random and recurring events, which is the different for different vehicle construction. These events are not contained in GPS navigation data, but the knowledge about it can be obtained only from repeated measuring and use the historical data. The paper presents the first ideas for measuring, saving and using historical data, measured by the vehicle onboard computer unit.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
19th Workshop of Applied Mechanics
ISBN
978-80-01-05918-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
-1
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta strojní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
Datum konání akce
18. 12. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—