Fault Diagnosis of Rolling Bearing Based on Time Waveform Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240263" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240263 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://papers.sae.org/2015-01-1671" target="_blank" >http://papers.sae.org/2015-01-1671</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2015-01-1671" target="_blank" >10.4271/2015-01-1671</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fault Diagnosis of Rolling Bearing Based on Time Waveform Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, a fault in rolling bearing is diagnosed using time waveform analysis. In order to verify the ability of time waveform analysis in fault diagnosis of rolling bearing, an artificial fault is introduced in vehicle gearbox bearing: an orthogonal placed groove on the inner race with the initial width of 0.6 mm approximately. The faulted bearing is a roller bearing located on the gearbox input shaft - on the clutch side. An optimal Morlet Wavelet Filter and autocorrelation enhancement are applied in this paper. First, to eliminate the frequency associated with interferential vibrations, the vibration signal is filtered with a band-pass filter determined by a Morlet wavelet whose parameters are optimized based on maximum Kurtosis. Then, to further reduce the residual in-band noise and highlight the periodic impulsive feature, autocorrelation enhancement is applied to the filtered signal. The proposed techniques are used respectively to analyze the experimental signal of vehicle gearbox rolling bearing. The test stand is equipped with two dynamometers; the input dynamometer serves as internal combustion engine, the output dynamometer introduce the load on the flange of output joint shaft.
Název v anglickém jazyce
Fault Diagnosis of Rolling Bearing Based on Time Waveform Analysis
Popis výsledku anglicky
In this paper, a fault in rolling bearing is diagnosed using time waveform analysis. In order to verify the ability of time waveform analysis in fault diagnosis of rolling bearing, an artificial fault is introduced in vehicle gearbox bearing: an orthogonal placed groove on the inner race with the initial width of 0.6 mm approximately. The faulted bearing is a roller bearing located on the gearbox input shaft - on the clutch side. An optimal Morlet Wavelet Filter and autocorrelation enhancement are applied in this paper. First, to eliminate the frequency associated with interferential vibrations, the vibration signal is filtered with a band-pass filter determined by a Morlet wavelet whose parameters are optimized based on maximum Kurtosis. Then, to further reduce the residual in-band noise and highlight the periodic impulsive feature, autocorrelation enhancement is applied to the filtered signal. The proposed techniques are used respectively to analyze the experimental signal of vehicle gearbox rolling bearing. The test stand is equipped with two dynamometers; the input dynamometer serves as internal combustion engine, the output dynamometer introduce the load on the flange of output joint shaft.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SAE Technical Paper 2015-01-1718
ISBN
—
ISSN
0148-7191
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
-1
Název nakladatele
SAE International
Místo vydání
Warrendale, PA 15096
Místo konání akce
Detroit
Datum konání akce
21. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—