Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of Order Analysis for Gear Fault Diagnosis under Variable Speed Conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240264" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240264 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://papers.sae.org/2015-24-2530" target="_blank" >http://papers.sae.org/2015-24-2530</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2015-24-2530" target="_blank" >10.4271/2015-24-2530</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of Order Analysis for Gear Fault Diagnosis under Variable Speed Conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A vehicle gearbox serves for torque and speed conversion with help of rotating elements. Therefore the gearbox experiences periodic excitation forces with a fundamental frequency following the rotation frequency. These excitation forces give rise to corresponding periodic response signals, i.e. signals having content at the fundamental (rotational) frequency and its harmonics. Order analysis is an analysis technique which is used to extract these harmonic orders from the response signals. This article intends to use the order tracking analysis for gearbox fault diagnosis under variable speed conditions to compare between healthy and faulty cases by using order extraction. Finally, determine maximum Root Mean Square (RMS) as severity index. All the experimental data are acquired from vehicle gearbox which is tested on the laboratory stand equipped with three dynamometers; the input dynamometer serves as internal combustion engine, the output dynamometers introduce the load on the flanges of output joint shafts. The pitting defect is manufactured on one tooth of pinion gear on the output shaft. The results are obtained from practical experiments prove that order tracking analysis is a correct way for gear fault diagnosis under variable speed conditions. One can thus say that the order tracking analysis method has extracted narrow-band (order) information from the signal which is not revealed in the frequency spectrum.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Order Analysis for Gear Fault Diagnosis under Variable Speed Conditions

  • Popis výsledku anglicky

    A vehicle gearbox serves for torque and speed conversion with help of rotating elements. Therefore the gearbox experiences periodic excitation forces with a fundamental frequency following the rotation frequency. These excitation forces give rise to corresponding periodic response signals, i.e. signals having content at the fundamental (rotational) frequency and its harmonics. Order analysis is an analysis technique which is used to extract these harmonic orders from the response signals. This article intends to use the order tracking analysis for gearbox fault diagnosis under variable speed conditions to compare between healthy and faulty cases by using order extraction. Finally, determine maximum Root Mean Square (RMS) as severity index. All the experimental data are acquired from vehicle gearbox which is tested on the laboratory stand equipped with three dynamometers; the input dynamometer serves as internal combustion engine, the output dynamometers introduce the load on the flanges of output joint shafts. The pitting defect is manufactured on one tooth of pinion gear on the output shaft. The results are obtained from practical experiments prove that order tracking analysis is a correct way for gear fault diagnosis under variable speed conditions. One can thus say that the order tracking analysis method has extracted narrow-band (order) information from the signal which is not revealed in the frequency spectrum.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SAE Technical Paper 2015-01-1718

  • ISBN

  • ISSN

    0148-7191

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    -1

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Místo konání akce

    Detroit

  • Datum konání akce

    21. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku