Value of Autocorrelation Analysis in Vehicle Gearbox Fault Diagnosis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240552" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240552 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJVNV.2015.070029" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJVNV.2015.070029</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJVNV.2015.070029" target="_blank" >10.1504/IJVNV.2015.070029</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Value of Autocorrelation Analysis in Vehicle Gearbox Fault Diagnosis
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents value of autocorrelation analysis in vehicle gearbox fault diagnosis. Autocorrelation algorithm is a mathematical tool for finding repetitive patterns, such as finding the presence of a periodic signal which has been buried under noise or identifying the missing fundamental frequency in a signal implied by its harmonic frequencies. The paper intends to apply the autocorrelation analysis for detection of an artificial pitting defect in vehicle gearbox at different operation conditions. The test stand is equipped with three dynamometers; the input dynamometer serves as internal combustion engine, the output dynamometers introduce the load on the flanges of output joint shafts. The pitting defect is manufactured on the one tooth side of the fifth speed pinion on the output shaft. The procedures are illustrated with the experimental vibration data of real vehicle gearbox. The results show the effectiveness of autocorrelation analysis for detection and diagnosis of the gear condition under different operating conditions.
Název v anglickém jazyce
Value of Autocorrelation Analysis in Vehicle Gearbox Fault Diagnosis
Popis výsledku anglicky
This article presents value of autocorrelation analysis in vehicle gearbox fault diagnosis. Autocorrelation algorithm is a mathematical tool for finding repetitive patterns, such as finding the presence of a periodic signal which has been buried under noise or identifying the missing fundamental frequency in a signal implied by its harmonic frequencies. The paper intends to apply the autocorrelation analysis for detection of an artificial pitting defect in vehicle gearbox at different operation conditions. The test stand is equipped with three dynamometers; the input dynamometer serves as internal combustion engine, the output dynamometers introduce the load on the flanges of output joint shafts. The pitting defect is manufactured on the one tooth side of the fifth speed pinion on the output shaft. The procedures are illustrated with the experimental vibration data of real vehicle gearbox. The results show the effectiveness of autocorrelation analysis for detection and diagnosis of the gear condition under different operating conditions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Vehicle Noise and Vibration
ISSN
1479-1471
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
165-184
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84934290299