Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ohybová tuhost svařenců z duplexové oceli a možnosti jejího zvýšení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240588" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240588 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ohybová tuhost svařenců z duplexové oceli a možnosti jejího zvýšení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva se zabývá numerickou simulací mechanické odezvy svařence z vysokopevnostní duplexové oceli 1.4162 na ohybové zatížení. Geometrie svařence vychází z dosavadní konstrukce vyskytující se na na současné standardní řadě elektrobusů firmy SOR. Jedná se o přechod z bočnice do šikmé části navazující na konstrukci střechy. Analyzovaný model svařence je navržen ve tvaru kříže, kde k příčnému nosníku jsou ze dvou stran přivařeny podélníky. Uložení a zatížení modelu simuluje podmínky tříbodého nebo čtyřbodého ohybu. Simulace zatěžování modelu metodou konečných prvků (MKP) je provedena v rámci kvazistatických elastoplastických analýz uvažujících geometrické nelinearity. Materiálové charakteristiky jsou určeny z tahových zkoušek na plochých vzorcích. Tuhost konstrukčního uzlu je posuzována prostřednictvím závislosti reakční síla - posuv v místě působícího zátěžného členu. Vyhodnocována je únosnost konstrukce. K základním variantám svařence jsou navržena a analyzována různá provedení výztuh zvyšující ohybovou tuhost a posouvající ztrátu stability profilů v oblasti spojů do vyšších hladin zatížení. Následně jsou vybrána vhodná provedení výztuh pro použití v rámci globální konstrukce elektrobusu. Vlastní použití výztuh a případně další experimentální ověření závisí na možnostech výroby a montáže do globální konstrukce.

  • Název v anglickém jazyce

    Flexural stiffness of duplex steel weldment and possibilities to its increase

  • Popis výsledku anglicky

    The report deals with numerical FEM simulation of mechanical response of 1.4162 high-strength duplex steel weldments to bending load. It is the transition from the sidewall to the inclined part connected to the roof structure. The analyzed weldment model is designed in the shape of a cross, where to the cross member are welded two sides stringers. Kinematic boundary conditions and load of the model simulate conditions of three or four point bending. Stiffness of the constructional node is assessed means of dependence reaction force - displacement in the location of the load acting member. To the basic weldments variants there are proposed and analyzed various versions of reinforcements increasing the bending stiffness and shifting stability loss of profiles in the connecting region to higher loading levels.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH01021172" target="_blank" >TH01021172: Výzkum a vývoj unifikované řady velkokapacitních elektrobusů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    53

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    SOR Libchavy, spol. s r.o.

  • Verze