Numerický výpočet tuhosti konstrukce z materiálu DUPLEX 1.4162
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00215894" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00215894 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Numerický výpočet tuhosti konstrukce z materiálu DUPLEX 1.4162
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva se zabývá numerickou simulací zatěžování konstrukčního uzlu dílů zhotovených z vysokopevnostní duplexové oceli 1.4162 metodou konečných prvků. Navržený zkušební vzorek svařence profilů pro zkoušku tříbodovým ohybem je segmentem vycházejícím z konstrukce spoje střechy a bočnice autobusu (elektrobusu). Uložení a zatížení modelu simuluje podmínky tříbodového ohybu. Simulace zatěžování modelu je provedena v rámci kvazistatických elastoplastických analýz uvažujících geometrické nelinearity. Materiálové charakteristiky jsou určeny z tahových zkoušek na plochých vzorcích. Tuhost vzorku je posuzována prostřednictvím průhybu v místě působícího zatížení. Srovnáním se změřenými hodnotami získanými z odpovídajících experimentů je posouzena míra shody výpočtu s experimentem a následně jsou optimalizovány hodnoty materiálových parametrů použitelných pro výpočet tuhosti v rámci globálního modelu karoserie elektrobusu.
Název v anglickém jazyce
Stiffness numerical calculation of structure made of the material DUPLEX 1.4162
Popis výsledku anglicky
The report deals with the numerical simulation of the loading of structural node made of high-strength duplex steel 1.4162 by finite element method. The proposed test sample of profile weldment for the three-point bending test is a segment based on jointof the roof and bus (electrobus) side. Placement and loading of model simulate three-point bending conditions. Loading simulation of model is carried out in the framework of quasi-static elasto-plastic analysis with assumption of geometric nonlinearity.Material properties are determined from tensile tests on flat samples. The stiffness of the sample is assessed by the deflection at the point of load. Level of agreement with experiment and calculation is assessed by comparison of the measured and calculated values. Subsequently there are optimized values of material parameters applicable to the calculation of stiffness in the global model of the electrobus body.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02031296" target="_blank" >TA02031296: VÝZKUM A VÝVOJ LEHKÉ KAROSERIE PRO ELEKTROBUSY</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů