Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerický výpočet tuhosti konstrukce z materiálu DUPLEX 1.4162

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00215894" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00215894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Numerický výpočet tuhosti konstrukce z materiálu DUPLEX 1.4162

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva se zabývá numerickou simulací zatěžování konstrukčního uzlu dílů zhotovených z vysokopevnostní duplexové oceli 1.4162 metodou konečných prvků. Navržený zkušební vzorek svařence profilů pro zkoušku tříbodovým ohybem je segmentem vycházejícím z konstrukce spoje střechy a bočnice autobusu (elektrobusu). Uložení a zatížení modelu simuluje podmínky tříbodového ohybu. Simulace zatěžování modelu je provedena v rámci kvazistatických elastoplastických analýz uvažujících geometrické nelinearity. Materiálové charakteristiky jsou určeny z tahových zkoušek na plochých vzorcích. Tuhost vzorku je posuzována prostřednictvím průhybu v místě působícího zatížení. Srovnáním se změřenými hodnotami získanými z odpovídajících experimentů je posouzena míra shody výpočtu s experimentem a následně jsou optimalizovány hodnoty materiálových parametrů použitelných pro výpočet tuhosti v rámci globálního modelu karoserie elektrobusu.

  • Název v anglickém jazyce

    Stiffness numerical calculation of structure made of the material DUPLEX 1.4162

  • Popis výsledku anglicky

    The report deals with the numerical simulation of the loading of structural node made of high-strength duplex steel 1.4162 by finite element method. The proposed test sample of profile weldment for the three-point bending test is a segment based on jointof the roof and bus (electrobus) side. Placement and loading of model simulate three-point bending conditions. Loading simulation of model is carried out in the framework of quasi-static elasto-plastic analysis with assumption of geometric nonlinearity.Material properties are determined from tensile tests on flat samples. The stiffness of the sample is assessed by the deflection at the point of load. Level of agreement with experiment and calculation is assessed by comparison of the measured and calculated values. Subsequently there are optimized values of material parameters applicable to the calculation of stiffness in the global model of the electrobus body.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02031296" target="_blank" >TA02031296: VÝZKUM A VÝVOJ LEHKÉ KAROSERIE PRO ELEKTROBUSY</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů