Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statický výpočet namáhání střešního segmentu vozidla EBN11

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240642" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240642 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Statický výpočet namáhání střešního segmentu vozidla EBN11

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva se zabývá numerickou simulací zkoušky střešního segmentu elektrobusu EBN11. Zkušební segment je tvořen sendvičovou střechou (pěnové jádro, duralové potahy, dále jsou zalepeny duralové podélné nosníky), která je připojena k bočním sloupkům skeletu (duplexová vysokopevnostní ocel). Boční sloupky jsou na opačném konci spojeny ocelovým nosníkem. Ve vybraném místě tohoto nosníku je připojen aktuátor (hydraulický válec), který je na opačném konci připojen do místa přechodu bočního sloupku do střechy. Aktuátor svým působením zmenšuje během zkoušky vzdálenost svých úchytných bodů. Cílem zkoušky je ohybově namáhat střešní díl stanovit jeho tuhost a pevnost. Předběžná numerická simulace této zkoušky slouží ke stanovení závislost posuv - síla aktuátoru pro nastavení parametrů aktuátoru při experimentu. Na základě výsledků experimentu je potom numerický model verifikován a připraven k použití v globálním modelu elektrobusu. Numerické výpočty jsou provedeny metodou konečných prvků.

  • Název v anglickém jazyce

    Static load calculation of the roof segment EBN11 vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The report deals with numerical simulation of the tests of the EBN11 electrobus roof segment. The test segment is formed by a sandwich roof (foam core, dural coatings, dural longitudinal beams), which is connected to the side profiles of the skeleton (duplex high strength steel). The side profiles are at the opposite end connected to a steel beam. At the selected point of the beam there is connected actuator (hydraulic cylinder), which is connected at the opposite end to the transition of side profile to the roof. Actuator reduced during a test distance of its anchorage points. The aim of the test is bending loading of the roof panel and to determine its stiffness and strength. Preliminary numerical simulations of this test are used to determine the dependence of displacement - actuator force for setting the parameters of an actuator during experiment. Based on the results of the experiment numerical model is verified and ready for use in the global model of the electric bus. Numerical calculations are performed using finite element method.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI4%2F349" target="_blank" >FR-TI4/349: VÝZKUM A VÝVOJ SKELETU AUTOBUSU Z NEKONVENČNÍCH MATERIÁLŮ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů