Vliv tepelné roztažnosti sendvičové střechy s duralovými potahy na namáhání lepených vrstev při použití lepidla SikaFlex 7723 a Acralock SA1
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240644" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240644 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv tepelné roztažnosti sendvičové střechy s duralovými potahy na namáhání lepených vrstev při použití lepidla SikaFlex 7723 a Acralock SA1
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva se zabývá posouzením namáhání lepených spojů sendvičové střechy ve skeletu vozidla hromadné dopravy (autobusu, elektrobusu) s ohledem na uvažovanou teplotní roztažnost komponent střechy a vzniku termálních napětí při nerovnoměrném ohřevu. Analyzován je vliv teplotní roztažnosti na namáhání lepených spojů při zadané teplotě na vnitřním (20 o C) a vnějším (+40 nebo -40 o C) potahu a uvažování lineárního průběhu teploty po tloušťce sendvičové střechy. Teplota skeletu a další výstroje je uvažována konstantní (20 o C). Ve všech variantách se jedná o statickou analýzu konstrukce s uvažováním vlastní tíhy bez hmotnosti cestujících.
Název v anglickém jazyce
The effect of thermal expansion of the sandwich roof coverings with dural on stress of bonded layers using an adhesive Sikaflex 7723 and Acralock SA1
Popis výsledku anglicky
The report deals with the stress assessment of sandwich roof adhesived joints in frame of mass transit vehicles (bus, electric bus) with respect to the intended thermal expansion of the components of the roof and the formation of thermal stress in uneven heating. There is analyzed the influence of thermal expansion on adhesive joint stress at specified temperature on the internal (20 ° C) and outer (+40 or -40 ° C) skin and suggested linear temperature distribution along the sandwich thickness. The temperature of the frame and other equipments is considered to be constant (20 ° C). In all variants there are static analysis with consideration of own weight without the weight of passengers.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI4%2F349" target="_blank" >FR-TI4/349: VÝZKUM A VÝVOJ SKELETU AUTOBUSU Z NEKONVENČNÍCH MATERIÁLŮ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů