Selection of basic input variables for computational modeling of brake shoes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240828" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.214" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.214</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.214" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2016.01.214</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selection of basic input variables for computational modeling of brake shoes
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the basic requirements on structural properties combined with material properties for computational modeling of train brake shoes. It is a construction element consisting of base material made of graphitic cast iron and reinforcing steel insertion of simple geometric shape. The structural unit of a "brake shoe" must be functional during train wheels braking. Therefore, it is necessary to design a computational model allowing to simulate operation load and to predict future failure. Because of that, this paper focuses on structural properties with an impact on the construction unit material properties required for computational modeling. Manufacturing technology affects the quality of the final structure whose character may be the cause of the failure initiation. In the presented paper, authors aim to investigate in detail the structure and its imperfections lowering the required properties. These are the factors necessary to take into account in computational modeling of the simulated operating load of the given construction element.
Název v anglickém jazyce
Selection of basic input variables for computational modeling of brake shoes
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the basic requirements on structural properties combined with material properties for computational modeling of train brake shoes. It is a construction element consisting of base material made of graphitic cast iron and reinforcing steel insertion of simple geometric shape. The structural unit of a "brake shoe" must be functional during train wheels braking. Therefore, it is necessary to design a computational model allowing to simulate operation load and to predict future failure. Because of that, this paper focuses on structural properties with an impact on the construction unit material properties required for computational modeling. Manufacturing technology affects the quality of the final structure whose character may be the cause of the failure initiation. In the presented paper, authors aim to investigate in detail the structure and its imperfections lowering the required properties. These are the factors necessary to take into account in computational modeling of the simulated operating load of the given construction element.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1207" target="_blank" >LO1207: Podpora udržitelnosti Inovačního centra diagnostiky a aplikace materiálů na ČVUT-FS v Praze</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Engineering
ISBN
—
ISSN
1877-7058
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
300-305
Název nakladatele
Elsevier Science
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Těrchová
Datum konání akce
7. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000370874500050