Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational Models for Engine Brake Simulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320477" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320477 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/EB_modely.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/EB_modely.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Models for Engine Brake Simulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Group of computational models for engine brake simulations contains a thermodynamic and a mechanical model. The thermodynamic model of an IC Engine in an environment of GT-SUITE (Gamma Technologies). This simulation model is usable for prediction of the combustion, cylinder charge exchange and mechanical efficiency. The model has a turbocharger with variable-geometry turbine (VGT) and external gas recirculation into the cylinder (EGR) and prepared parameterization for variable timing mechanism (VVT). The model is a basic environment for engine brake simulation and optimizations. The Mechanical model of a valve train which will simulates kinematics and dynamics of the OHC valve train. Model respects the geometry and dynamic behavior of the mechanism, it enables prediction of inertia forces on elements of the mechanism. The mechanical model provides data of load conditions for FEM structural analysis of the mechanism's parts.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Models for Engine Brake Simulations

  • Popis výsledku anglicky

    Group of computational models for engine brake simulations contains a thermodynamic and a mechanical model. The thermodynamic model of an IC Engine in an environment of GT-SUITE (Gamma Technologies). This simulation model is usable for prediction of the combustion, cylinder charge exchange and mechanical efficiency. The model has a turbocharger with variable-geometry turbine (VGT) and external gas recirculation into the cylinder (EGR) and prepared parameterization for variable timing mechanism (VVT). The model is a basic environment for engine brake simulation and optimizations. The Mechanical model of a valve train which will simulates kinematics and dynamics of the OHC valve train. Model respects the geometry and dynamic behavior of the mechanism, it enables prediction of inertia forces on elements of the mechanism. The mechanical model provides data of load conditions for FEM structural analysis of the mechanism's parts.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    EB_modely

  • Technické parametry

    Group of computational models developed in GT-SUITE v2017 (Gamma Technologies) for engine brake simulations contains a thermodynamic and a mechanical model.

  • Ekonomické parametry

    500 000 Kč

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka