Computational Models for Engine Brake Simulations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320477" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320477 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/EB_modely.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/EB_modely.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational Models for Engine Brake Simulations
Popis výsledku v původním jazyce
Group of computational models for engine brake simulations contains a thermodynamic and a mechanical model. The thermodynamic model of an IC Engine in an environment of GT-SUITE (Gamma Technologies). This simulation model is usable for prediction of the combustion, cylinder charge exchange and mechanical efficiency. The model has a turbocharger with variable-geometry turbine (VGT) and external gas recirculation into the cylinder (EGR) and prepared parameterization for variable timing mechanism (VVT). The model is a basic environment for engine brake simulation and optimizations. The Mechanical model of a valve train which will simulates kinematics and dynamics of the OHC valve train. Model respects the geometry and dynamic behavior of the mechanism, it enables prediction of inertia forces on elements of the mechanism. The mechanical model provides data of load conditions for FEM structural analysis of the mechanism's parts.
Název v anglickém jazyce
Computational Models for Engine Brake Simulations
Popis výsledku anglicky
Group of computational models for engine brake simulations contains a thermodynamic and a mechanical model. The thermodynamic model of an IC Engine in an environment of GT-SUITE (Gamma Technologies). This simulation model is usable for prediction of the combustion, cylinder charge exchange and mechanical efficiency. The model has a turbocharger with variable-geometry turbine (VGT) and external gas recirculation into the cylinder (EGR) and prepared parameterization for variable timing mechanism (VVT). The model is a basic environment for engine brake simulation and optimizations. The Mechanical model of a valve train which will simulates kinematics and dynamics of the OHC valve train. Model respects the geometry and dynamic behavior of the mechanism, it enables prediction of inertia forces on elements of the mechanism. The mechanical model provides data of load conditions for FEM structural analysis of the mechanism's parts.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
EB_modely
Technické parametry
Group of computational models developed in GT-SUITE v2017 (Gamma Technologies) for engine brake simulations contains a thermodynamic and a mechanical model.
Ekonomické parametry
500 000 Kč
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka