Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Mechanically Driven and Exhaust Gas Driven Boosting Systems under Steady State and Transient Operation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00306705" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00306705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Mechanically Driven and Exhaust Gas Driven Boosting Systems under Steady State and Transient Operation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research is carried out by means of simulation and deals with air management systems of light duty internal combustion engines (ICE), including both spark ignition and compression ignition ones. The goal of the paper is to compare ICE boosted by the exhaust gas driven turbocharger with ICE boosted by the mechanically driven positive displacement supercharger in terms of performance, efficiency, fuel consumption, drivability, energy distribution and other aspects that influence gas exchange phase. These criteria are evaluated in both steady state and transient conditions. Moreover, different supercharger types, sizes and placement are studied. Results of the research are aimed to help find optimal boosting system for standardized or real life drive cycles.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Mechanically Driven and Exhaust Gas Driven Boosting Systems under Steady State and Transient Operation

  • Popis výsledku anglicky

    The research is carried out by means of simulation and deals with air management systems of light duty internal combustion engines (ICE), including both spark ignition and compression ignition ones. The goal of the paper is to compare ICE boosted by the exhaust gas driven turbocharger with ICE boosted by the mechanically driven positive displacement supercharger in terms of performance, efficiency, fuel consumption, drivability, energy distribution and other aspects that influence gas exchange phase. These criteria are evaluated in both steady state and transient conditions. Moreover, different supercharger types, sizes and placement are studied. Results of the research are aimed to help find optimal boosting system for standardized or real life drive cycles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2015 - Scientific Proceedings

  • ISBN

    978-80-227-4424-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    19-29

  • Název nakladatele

    Slovenská technická univerzita, Strojnícka fakulta

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Kočovce

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku