Comparison of Mechanically Driven and Exhaust Gas Driven Boosting Systems under Steady State and Transient Operation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00306705" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00306705 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Mechanically Driven and Exhaust Gas Driven Boosting Systems under Steady State and Transient Operation
Popis výsledku v původním jazyce
The research is carried out by means of simulation and deals with air management systems of light duty internal combustion engines (ICE), including both spark ignition and compression ignition ones. The goal of the paper is to compare ICE boosted by the exhaust gas driven turbocharger with ICE boosted by the mechanically driven positive displacement supercharger in terms of performance, efficiency, fuel consumption, drivability, energy distribution and other aspects that influence gas exchange phase. These criteria are evaluated in both steady state and transient conditions. Moreover, different supercharger types, sizes and placement are studied. Results of the research are aimed to help find optimal boosting system for standardized or real life drive cycles.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Mechanically Driven and Exhaust Gas Driven Boosting Systems under Steady State and Transient Operation
Popis výsledku anglicky
The research is carried out by means of simulation and deals with air management systems of light duty internal combustion engines (ICE), including both spark ignition and compression ignition ones. The goal of the paper is to compare ICE boosted by the exhaust gas driven turbocharger with ICE boosted by the mechanically driven positive displacement supercharger in terms of performance, efficiency, fuel consumption, drivability, energy distribution and other aspects that influence gas exchange phase. These criteria are evaluated in both steady state and transient conditions. Moreover, different supercharger types, sizes and placement are studied. Results of the research are aimed to help find optimal boosting system for standardized or real life drive cycles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2015 - Scientific Proceedings
ISBN
978-80-227-4424-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
19-29
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita, Strojnícka fakulta
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Kočovce
Datum konání akce
16. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—