Different Boosting Systems and Their Control Strategies for a Spark Ignition Internal Combustion Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00306689" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00306689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2016-0003" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2016-0003</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2016-0003" target="_blank" >10.1515/mecdc-2016-0003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Different Boosting Systems and Their Control Strategies for a Spark Ignition Internal Combustion Engine
Popis výsledku v původním jazyce
This research uses 1-D simulation in GT-Power for evaluation of boosting systems for a spark ignition engine. The exhaust gas driven (waste-gated turbocharger) and mechanical driven (Roots blower) boosting systems are assessed in both steady state and transient modes in terms of performance, efficiency, fuel consumption, drivability, energy distribution and other aspects that influence gas exchange phase. Moreover, different boost control strategies, particularly at partial load, are also evaluated. Results of the research are aimed to help find optimal boosting system for standardized or real life drive cycles.
Název v anglickém jazyce
Different Boosting Systems and Their Control Strategies for a Spark Ignition Internal Combustion Engine
Popis výsledku anglicky
This research uses 1-D simulation in GT-Power for evaluation of boosting systems for a spark ignition engine. The exhaust gas driven (waste-gated turbocharger) and mechanical driven (Roots blower) boosting systems are assessed in both steady state and transient modes in terms of performance, efficiency, fuel consumption, drivability, energy distribution and other aspects that influence gas exchange phase. Moreover, different boost control strategies, particularly at partial load, are also evaluated. Results of the research are aimed to help find optimal boosting system for standardized or real life drive cycles.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
33-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—