Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Classification of road accidents from the point of view of vehicle safety systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00321971" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00321971 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/15:00321971

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.bozek.cvut.cz/mecca/indexcz.html" target="_blank" >http://www.bozek.cvut.cz/mecca/indexcz.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/MECDC-2015-0005" target="_blank" >10.1515/MECDC-2015-0005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Classification of road accidents from the point of view of vehicle safety systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current road accident investigation and database structures are focused on accident analysis and classification from the point of view of accident itself. Presented article offers a new approach, which will describe the accident from the point of view of integrated safety vehicle systems. Seven main categories have been defined to specify the level importance of automated system intervention. One of the proposed categories is a new approach to define the probability of collision of ego-vehicle with other object. This approach focuses on determining a 2-D reaction space, which describes all possible positions of the vehicle or other moving object in the specified amount of time in future. This is to be used for defining the probability of vehicles interaction - when the intersection of two reaction spaces exists, an action has to be taken on the side of ego-vehicle. Currently used 1-D quantity of TTC (time-to-collision) can be superseded by the new reaction space variable. Such new quantity, whose basic idea is described in the article, enables the option of counting not only with necessary braking time, but mitigation by changing direction is easily feasible. Finally, transparent classification measures of probable accident are proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Classification of road accidents from the point of view of vehicle safety systems

  • Popis výsledku anglicky

    Current road accident investigation and database structures are focused on accident analysis and classification from the point of view of accident itself. Presented article offers a new approach, which will describe the accident from the point of view of integrated safety vehicle systems. Seven main categories have been defined to specify the level importance of automated system intervention. One of the proposed categories is a new approach to define the probability of collision of ego-vehicle with other object. This approach focuses on determining a 2-D reaction space, which describes all possible positions of the vehicle or other moving object in the specified amount of time in future. This is to be used for defining the probability of vehicles interaction - when the intersection of two reaction spaces exists, an action has to be taken on the side of ego-vehicle. Currently used 1-D quantity of TTC (time-to-collision) can be superseded by the new reaction space variable. Such new quantity, whose basic idea is described in the article, enables the option of counting not only with necessary braking time, but mitigation by changing direction is easily feasible. Finally, transparent classification measures of probable accident are proposed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus