Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Engine mount load for the JA-400 aircraft according to UL-2 and LTF-UL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00301176" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00301176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Engine mount load for the JA-400 aircraft according to UL-2 and LTF-UL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The report concentrates on the calculation of load on engine mount of the ultralight airplane JA-400. The first part of the report is devoted to a brief description of the structural design of the engine mount and the engine. The following part is a description of the regulatory base, according to which the structure has been designed. Then there is the load calculation and a summary of results for different types of loads occurring in the operation. To reduce the number of future load tests also a calculation of stress in individual rods of the engine mount was done using the finite element method.

  • Název v anglickém jazyce

    Engine mount load for the JA-400 aircraft according to UL-2 and LTF-UL

  • Popis výsledku anglicky

    The report concentrates on the calculation of load on engine mount of the ultralight airplane JA-400. The first part of the report is devoted to a brief description of the structural design of the engine mount and the engine. The following part is a description of the regulatory base, according to which the structure has been designed. Then there is the load calculation and a summary of results for different types of loads occurring in the operation. To reduce the number of future load tests also a calculation of stress in individual rods of the engine mount was done using the finite element method.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů