Influence of geometric configuration of the acoustic-structural system on deformation characteristics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00303330" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00303330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of geometric configuration of the acoustic-structural system on deformation characteristics
Popis výsledku v původním jazyce
This thesis deals with the impact of modification of the geometrical configuration of the acoustic-structural system on the reduction of the effect of adverse vibration of the model of the car engine cowling. There is optimized proper geometrical adjustment of the structural part of the analyzed system aiming the suppression of the transfer of excitation energy between acoustic medium and the model of the car engine cowling keeping the required mass properties of the system. Sensitivity analysis of the system is done on the various geometrical modifications of the system to target the reduction of the emission of the noise fields of the large subassemblies of the vehicles. The developed computational tool of interacting heterogeneous environments is using the finite element method.
Název v anglickém jazyce
Influence of geometric configuration of the acoustic-structural system on deformation characteristics
Popis výsledku anglicky
This thesis deals with the impact of modification of the geometrical configuration of the acoustic-structural system on the reduction of the effect of adverse vibration of the model of the car engine cowling. There is optimized proper geometrical adjustment of the structural part of the analyzed system aiming the suppression of the transfer of excitation energy between acoustic medium and the model of the car engine cowling keeping the required mass properties of the system. Sensitivity analysis of the system is done on the various geometrical modifications of the system to target the reduction of the emission of the noise fields of the large subassemblies of the vehicles. The developed computational tool of interacting heterogeneous environments is using the finite element method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
32nd conference with international participation Computational Mechanics 2016 - Book of Extended Abstracts
ISBN
978-80-261-0647-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
127-128
Název nakladatele
University of West Bohemia
Místo vydání
Pilsen
Místo konání akce
Špičák
Datum konání akce
31. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—