Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structure Optimization for Reduction Excited Vibration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00316396" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00316396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structure Optimization for Reduction Excited Vibration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This thesis deals with the impact of modification of the geometrical configuration of the acoustic-structural system on the reduction of the effect of adverse vibration of the model of the car engine cowling. There is optimized proper geometrical adjustment of the structural part of the analysed system aiming the suppression of the transfer of excitation energy between acoustic medium and the model of the car engine cowling keeping the required mass properties of the system. Sensitivity analysis of the system is done on the various geometrical modifications of the system to target the reduction of the emission of the noise fields of the large subassemblies of the vehicles. The developed computational tool of interacting heterogeneous environments is using the finite element method.

  • Název v anglickém jazyce

    Structure Optimization for Reduction Excited Vibration

  • Popis výsledku anglicky

    This thesis deals with the impact of modification of the geometrical configuration of the acoustic-structural system on the reduction of the effect of adverse vibration of the model of the car engine cowling. There is optimized proper geometrical adjustment of the structural part of the analysed system aiming the suppression of the transfer of excitation energy between acoustic medium and the model of the car engine cowling keeping the required mass properties of the system. Sensitivity analysis of the system is done on the various geometrical modifications of the system to target the reduction of the emission of the noise fields of the large subassemblies of the vehicles. The developed computational tool of interacting heterogeneous environments is using the finite element method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10307 - Acoustics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    22nd Workshop of Applied Mechanics - Book of Papers

  • ISBN

    978-80-01-06170-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    52-55

  • Název nakladatele

    ČVUT FS, Ústav mechaniky, Odbor pružnosti a pevnosti

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    ČVUT, FS

  • Datum konání akce

    16. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku