Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístupy pro navrhování kompozitních náhonových hřídelů s ocelovými koncovkami a jejich ověření s výsledky experimentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00303954" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00303954 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístupy pro navrhování kompozitních náhonových hřídelů s ocelovými koncovkami a jejich ověření s výsledky experimentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek popisuje návrhové výpočtové modely pro náhonové hřídele, které jsou tvořené z kompozitní části a ocelových koncovek. Výpočtový návrh s použitím metody konečných prvků byl použit pro ověření mechanických vlastností (statická tuhost, vlastní frekvence a tvary). Konečnoprvkový model s kohezivními prvky byl použit pro predikci nosnosti hřídele s navrženými spojovacími rozhraními. V příspěvku je diskutován vliv konstant pro poškozování lepeného spoje a je porovnána shoda mezi výpočtovým modelem a výsledky experimentálních zkoušek 3 typů spojů mezi kompozitní hřídelí a ocelovými koncovkami.

  • Název v anglickém jazyce

    Design Approaches for Composite Drive Shafts with Steel Endings and Their Experimental Verification

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes design numerical models of drive shafts, which are composed of composite tubes and metal endings. A finite element model of the shaft was used for verification of the shaft’s required mechanical properties (static stiffness, frequencies and mode shapes). A finite element model with cohesive elements was used to predict the strength of the shaft, which was loaded in a torque. In the article, an influence of the cohesive elements’ damage parameters on a predicted strength is discussed. The predicted behaviour is compared with experimental results of 3 versions of bonded joints between the composite and metal parts of the shaft.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020075" target="_blank" >TE01020075: Centrum kompetence - Strojírenská výrobní technika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mechanika kompozitních materiálů a konstrukcí mk2 2016 - sborník

  • ISBN

    978-80-01-05941-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    21-28

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze, Fakulta strojní, Ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Sušice

  • Datum konání akce

    21. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku