Bulk Flows - Squish, Swirl and Tumble - and Turbulence in IC Engine Cylinder v5
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00308084" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00308084 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2016/Turbul_CI_SI_v5.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2016/Turbul_CI_SI_v5.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bulk Flows - Squish, Swirl and Tumble - and Turbulence in IC Engine Cylinder v5
Popis výsledku v původním jazyce
Detailed description of K-k-l model for squish, swirl and tumble bulk flows with influence of axial gas motion in a cylinder. Geometry available for bulk eddies according to different shapes of combustion chamber in dependence of piston stroke. Cummulation of swirl and tumble motion during inlet stroke using results from flow-box test. Dissipation of bulk flow kinetic energy due to friction in boundary layers and momentum mixing is refdlected in source term of turbulent kinetic energy. k-epsilon model for turbulence dissipation. Development of bulk flow due to vortex dimension changes during compression and start of expansion with similar K-k-epsilon model of turbulence.
Název v anglickém jazyce
Bulk Flows - Squish, Swirl and Tumble - and Turbulence in IC Engine Cylinder v5
Popis výsledku anglicky
Detailed description of K-k-l model for squish, swirl and tumble bulk flows with influence of axial gas motion in a cylinder. Geometry available for bulk eddies according to different shapes of combustion chamber in dependence of piston stroke. Cummulation of swirl and tumble motion during inlet stroke using results from flow-box test. Dissipation of bulk flow kinetic energy due to friction in boundary layers and momentum mixing is refdlected in source term of turbulent kinetic energy. k-epsilon model for turbulence dissipation. Development of bulk flow due to vortex dimension changes during compression and start of expansion with similar K-k-epsilon model of turbulence.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TURBUL_CI_SI_v5.xlsx
Technické parametry
Excel 2013 and higher, 1-5 MB, input of inlet MFR, inlet manifold and in-cylinder pressures and temperatures for GT Power or in-house OBEH. Very complicated algebraic nad ODE solving formulae in symbolic manner. External component of DASY.
Ekonomické parametry
Price 150 000 Kč. It enables fast evaluation of flow-box tests considering impact of swirl or tumble features of port/valves on turbulence parameters at the end of compresion and boundary conditions for zone combustion models.
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, fakulta strojní