Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bulk Flows - Squish, Swirl and Tumble - and Turbulence in IC Engine Cylinder v5

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00308084" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00308084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2016/Turbul_CI_SI_v5.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2016/Turbul_CI_SI_v5.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bulk Flows - Squish, Swirl and Tumble - and Turbulence in IC Engine Cylinder v5

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Detailed description of K-k-l model for squish, swirl and tumble bulk flows with influence of axial gas motion in a cylinder. Geometry available for bulk eddies according to different shapes of combustion chamber in dependence of piston stroke. Cummulation of swirl and tumble motion during inlet stroke using results from flow-box test. Dissipation of bulk flow kinetic energy due to friction in boundary layers and momentum mixing is refdlected in source term of turbulent kinetic energy. k-epsilon model for turbulence dissipation. Development of bulk flow due to vortex dimension changes during compression and start of expansion with similar K-k-epsilon model of turbulence.

  • Název v anglickém jazyce

    Bulk Flows - Squish, Swirl and Tumble - and Turbulence in IC Engine Cylinder v5

  • Popis výsledku anglicky

    Detailed description of K-k-l model for squish, swirl and tumble bulk flows with influence of axial gas motion in a cylinder. Geometry available for bulk eddies according to different shapes of combustion chamber in dependence of piston stroke. Cummulation of swirl and tumble motion during inlet stroke using results from flow-box test. Dissipation of bulk flow kinetic energy due to friction in boundary layers and momentum mixing is refdlected in source term of turbulent kinetic energy. k-epsilon model for turbulence dissipation. Development of bulk flow due to vortex dimension changes during compression and start of expansion with similar K-k-epsilon model of turbulence.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TURBUL_CI_SI_v5.xlsx

  • Technické parametry

    Excel 2013 and higher, 1-5 MB, input of inlet MFR, inlet manifold and in-cylinder pressures and temperatures for GT Power or in-house OBEH. Very complicated algebraic nad ODE solving formulae in symbolic manner. External component of DASY.

  • Ekonomické parametry

    Price 150 000 Kč. It enables fast evaluation of flow-box tests considering impact of swirl or tumble features of port/valves on turbulence parameters at the end of compresion and boundary conditions for zone combustion models.

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT v Praze, fakulta strojní