Optimization of Procedures for Fast Identification of Predictive Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00310243" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00310243 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of Procedures for Fast Identification of Predictive Models
Popis výsledku v původním jazyce
Realistic road profile and real traffic conditions are main indicators for faithful predictive model reaching. Vehicle ride modeling based on realistic circumstances is the first part of stated article. The second part is vehicle model focused on drivetrain with combustion engine produced by GT Power simulation software. Vehicle engine behaviour during the realistic vehicle ride process serves input data for comustion engine system identification procedure by LOLIMOT algorithm. This is the way how to find optimal predictive model of combustion engine for the next model based predictive control application.
Název v anglickém jazyce
Optimization of Procedures for Fast Identification of Predictive Models
Popis výsledku anglicky
Realistic road profile and real traffic conditions are main indicators for faithful predictive model reaching. Vehicle ride modeling based on realistic circumstances is the first part of stated article. The second part is vehicle model focused on drivetrain with combustion engine produced by GT Power simulation software. Vehicle engine behaviour during the realistic vehicle ride process serves input data for comustion engine system identification procedure by LOLIMOT algorithm. This is the way how to find optimal predictive model of combustion engine for the next model based predictive control application.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin of Applied Mechanics
ISSN
1801-1217
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vol. 12
Číslo periodika v rámci svazku
No. 40
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
13-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—