Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kladkový stav pro výzkum vlastností dvounápravového kolejového vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00308184" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00308184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kladkový stav pro výzkum vlastností dvounápravového kolejového vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modelový zkušební stav pro simulaci jízdy kolejového vozidla v laboratorních podmínkách. Testované vozidlo je v podélném směru upoutáno a kolej nahrazena rotujícími kladkami s profilem kolejnice na jejich obvodě. Každá z kladek je poháněna individuálně samostatným elektromotorem. Odpadají tak mechanické vazby mezi kladkami, které jsou nahrazeny přesnou regulací pohonů kladek. Kladkový stav umožňuje simulaci jízdy v přímé trati i oblouku koleje.

  • Název v anglickém jazyce

    Roller rig for the research into the properties of two-axle railway vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    Scaled test stand for simulation of railway vehicle running behaviour under laboratory environment. A tested vehicle is fixed in the longitudinal direction and a rail track is replaced by the rotating rollers with a rail profile on its circumference. Each roller is individually driven by the independent electromotor. This arrangement eliminates mechanical couplings between the rollers, which are replaced by precise control of the electromotors. The roller rig is capable for straight and curved track simulations.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    kladkový stav ČVUT

  • Číselná identifikace

    Z17-04

  • Technické parametry

    Měřítko 1:3,5; rozvor podvozku 714 mm; průměr kladky 0,5 m, maximální otáčky kladek 1000 1/min; 4x individuální pohon kladek, nominální výkon jednoho pohonu 7,5 kW, nominální moment 20,3 Nm. Simulace jízdy v přímé trati a v oblouku koleje o poloměrech v rozsahu 15 až 1000 m. Ing. Petr Bauer, Ph.D. byl současně řešitelem týmu VÚKV a odborně byl vývoj konzultován i s pracovníky ZČU Plzeň - M. Kepka a doc. Petr Heller.

  • Ekonomické parametry

    cena výroby cca 600 000 Kč

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem