Kladkový stav pro výzkum vlastností dvounápravového kolejového vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00308184" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00308184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kladkový stav pro výzkum vlastností dvounápravového kolejového vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Modelový zkušební stav pro simulaci jízdy kolejového vozidla v laboratorních podmínkách. Testované vozidlo je v podélném směru upoutáno a kolej nahrazena rotujícími kladkami s profilem kolejnice na jejich obvodě. Každá z kladek je poháněna individuálně samostatným elektromotorem. Odpadají tak mechanické vazby mezi kladkami, které jsou nahrazeny přesnou regulací pohonů kladek. Kladkový stav umožňuje simulaci jízdy v přímé trati i oblouku koleje.
Název v anglickém jazyce
Roller rig for the research into the properties of two-axle railway vehicle
Popis výsledku anglicky
Scaled test stand for simulation of railway vehicle running behaviour under laboratory environment. A tested vehicle is fixed in the longitudinal direction and a rail track is replaced by the rotating rollers with a rail profile on its circumference. Each roller is individually driven by the independent electromotor. This arrangement eliminates mechanical couplings between the rollers, which are replaced by precise control of the electromotors. The roller rig is capable for straight and curved track simulations.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
kladkový stav ČVUT
Číselná identifikace
Z17-04
Technické parametry
Měřítko 1:3,5; rozvor podvozku 714 mm; průměr kladky 0,5 m, maximální otáčky kladek 1000 1/min; 4x individuální pohon kladek, nominální výkon jednoho pohonu 7,5 kW, nominální moment 20,3 Nm. Simulace jízdy v přímé trati a v oblouku koleje o poloměrech v rozsahu 15 až 1000 m. Ing. Petr Bauer, Ph.D. byl současně řešitelem týmu VÚKV a odborně byl vývoj konzultován i s pracovníky ZČU Plzeň - M. Kepka a doc. Petr Heller.
Ekonomické parametry
cena výroby cca 600 000 Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—