Methodology for Efficiency Mapping of Permanent Magnet Synchronous Motors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00315445" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00315445 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDPE.2017.8123234" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EDPE.2017.8123234</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDPE.2017.8123234" target="_blank" >10.1109/EDPE.2017.8123234</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology for Efficiency Mapping of Permanent Magnet Synchronous Motors
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a simple methodology for calculation of the Permanent Magnet Synchronous Machine (PMSM) efficiency map. The presented method requires only the machine nameplate data and allows to a system designer to estimate the efficiency for different operating conditions, such as a different driving cycle in traction applications. The method has been experimentally verified for both large (100 kW, 5000 RPM) and small (4.9 kW, 2000 RPM) PMSM. The accuracy, although not perfect, is sufficient for a system designer to make decisions e.g. for cooling based only on motor catalogue data. This can be done before the real motor is ordered and tested on a test stand more accurately.
Název v anglickém jazyce
Methodology for Efficiency Mapping of Permanent Magnet Synchronous Motors
Popis výsledku anglicky
This paper presents a simple methodology for calculation of the Permanent Magnet Synchronous Machine (PMSM) efficiency map. The presented method requires only the machine nameplate data and allows to a system designer to estimate the efficiency for different operating conditions, such as a different driving cycle in traction applications. The method has been experimentally verified for both large (100 kW, 5000 RPM) and small (4.9 kW, 2000 RPM) PMSM. The accuracy, although not perfect, is sufficient for a system designer to make decisions e.g. for cooling based only on motor catalogue data. This can be done before the real motor is ordered and tested on a test stand more accurately.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDPE 2017 - 19th International Conference on Electrical Drives and Power Electronics
ISBN
978-1-5386-3380-9
ISSN
1339-3944
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
205-210
Název nakladatele
Kiklos - krug knjige
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
Dubrovnik
Datum konání akce
4. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000419281000031