Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematical model of the Hybrid Electric Vehicle for driving consumption optimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320482" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematical model of the Hybrid Electric Vehicle for driving consumption optimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A Hybrid Electric Vehicle (HEV) is a very complex mechanics and mechatronics structure. From the point of view of the control internal energy flows is a HEV system with many degrees of freedom, based on vehicle construction (variable drive chain), current system state (current State Of Charge) or in general local and global conditions (for example environmental temperature). The energy consumption reduction can be achieved by many possibilities, but the best option is to control the energy flows on the vehicle board. The contribution is focused on the varied possibilities of the designing the HEV mathematical model, which will be used for optimization the energy consumption from external sources.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical model of the Hybrid Electric Vehicle for driving consumption optimization

  • Popis výsledku anglicky

    A Hybrid Electric Vehicle (HEV) is a very complex mechanics and mechatronics structure. From the point of view of the control internal energy flows is a HEV system with many degrees of freedom, based on vehicle construction (variable drive chain), current system state (current State Of Charge) or in general local and global conditions (for example environmental temperature). The energy consumption reduction can be achieved by many possibilities, but the best option is to control the energy flows on the vehicle board. The contribution is focused on the varied possibilities of the designing the HEV mathematical model, which will be used for optimization the energy consumption from external sources.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů