THE POWER DISTRIBUTION OPTIMIZATION FOR HEV POWERTRAIN BASED ON VEHICLE VELOCITY PROFILE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00336240" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00336240 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE POWER DISTRIBUTION OPTIMIZATION FOR HEV POWERTRAIN BASED ON VEHICLE VELOCITY PROFILE
Popis výsledku v původním jazyce
The energy consumption optimization is very favorite direction of the today automotive research. The energy save can be achieved in many ways, but the possibilities for it is restricted by the vehicle powertrain concept. The HEV powertrain concept is suitable for the energy save optimization, because the recuperation can be realized by the electric recuperation way and the thermal recuperation way. The contribution is focused on the drive power distribution between ICE and EM in the HEV powertrain.
Název v anglickém jazyce
THE POWER DISTRIBUTION OPTIMIZATION FOR HEV POWERTRAIN BASED ON VEHICLE VELOCITY PROFILE
Popis výsledku anglicky
The energy consumption optimization is very favorite direction of the today automotive research. The energy save can be achieved in many ways, but the possibilities for it is restricted by the vehicle powertrain concept. The HEV powertrain concept is suitable for the energy save optimization, because the recuperation can be realized by the electric recuperation way and the thermal recuperation way. The contribution is focused on the drive power distribution between ICE and EM in the HEV powertrain.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů