Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel Plug-in HEV Topologies Evaluation Using Dynamic Programming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00343922" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00343922 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel Plug-in HEV Topologies Evaluation Using Dynamic Programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Parallel hybrid electric vehicle (HEV) powertrain topologies are among the frequently used layouts, because of their easy applicability on an existing conventional powertrain by the addition of hybrid modules with mild, full, or plug-in capability. This paper investigates three different parallel HEV topologies: P2, P3, and P4, in a plug-in variant. Apart from the topology consideration, one of the other common questions or challenges in HEV development is the ICE concept selection. To address it, the paper combines the three HEV topologies with three technologically different internal combustion engines, all with the same power outputs. Then, to exclude the effect of the energy management control strategy on the CO2 result in a driving cycle, it is suitable to use an optimal control method. For this task, Dynamic Programming optimal control method – based on Bellman’s principle of optimality – is available as a part of GT-Suite 0D/1D/3D multi-physics CAE simulation software.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel Plug-in HEV Topologies Evaluation Using Dynamic Programming

  • Popis výsledku anglicky

    Parallel hybrid electric vehicle (HEV) powertrain topologies are among the frequently used layouts, because of their easy applicability on an existing conventional powertrain by the addition of hybrid modules with mild, full, or plug-in capability. This paper investigates three different parallel HEV topologies: P2, P3, and P4, in a plug-in variant. Apart from the topology consideration, one of the other common questions or challenges in HEV development is the ICE concept selection. To address it, the paper combines the three HEV topologies with three technologically different internal combustion engines, all with the same power outputs. Then, to exclude the effect of the energy management control strategy on the CO2 result in a driving cycle, it is suitable to use an optimal control method. For this task, Dynamic Programming optimal control method – based on Bellman’s principle of optimality – is available as a part of GT-Suite 0D/1D/3D multi-physics CAE simulation software.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2020 Proceedings: 51st International Scientific Conference of the Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research

  • ISBN

    978-80-01-06744-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    220-228

  • Název nakladatele

    ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku