Parallel Plug-in HEV Topologies Evaluation Using Dynamic Programming
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00343922" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00343922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parallel Plug-in HEV Topologies Evaluation Using Dynamic Programming
Popis výsledku v původním jazyce
Parallel hybrid electric vehicle (HEV) powertrain topologies are among the frequently used layouts, because of their easy applicability on an existing conventional powertrain by the addition of hybrid modules with mild, full, or plug-in capability. This paper investigates three different parallel HEV topologies: P2, P3, and P4, in a plug-in variant. Apart from the topology consideration, one of the other common questions or challenges in HEV development is the ICE concept selection. To address it, the paper combines the three HEV topologies with three technologically different internal combustion engines, all with the same power outputs. Then, to exclude the effect of the energy management control strategy on the CO2 result in a driving cycle, it is suitable to use an optimal control method. For this task, Dynamic Programming optimal control method – based on Bellman’s principle of optimality – is available as a part of GT-Suite 0D/1D/3D multi-physics CAE simulation software.
Název v anglickém jazyce
Parallel Plug-in HEV Topologies Evaluation Using Dynamic Programming
Popis výsledku anglicky
Parallel hybrid electric vehicle (HEV) powertrain topologies are among the frequently used layouts, because of their easy applicability on an existing conventional powertrain by the addition of hybrid modules with mild, full, or plug-in capability. This paper investigates three different parallel HEV topologies: P2, P3, and P4, in a plug-in variant. Apart from the topology consideration, one of the other common questions or challenges in HEV development is the ICE concept selection. To address it, the paper combines the three HEV topologies with three technologically different internal combustion engines, all with the same power outputs. Then, to exclude the effect of the energy management control strategy on the CO2 result in a driving cycle, it is suitable to use an optimal control method. For this task, Dynamic Programming optimal control method – based on Bellman’s principle of optimality – is available as a part of GT-Suite 0D/1D/3D multi-physics CAE simulation software.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2020 Proceedings: 51st International Scientific Conference of the Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research
ISBN
978-80-01-06744-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
220-228
Název nakladatele
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
9. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—