Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel HEV Topologies for Heavy-Duty Truck

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00365549" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00365549 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel HEV Topologies for Heavy-Duty Truck

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Parallel hybrid electric vehicle (HEV) powertrain topologies are easily applicable on an existing conventional powertrain, and are frequently used in passenger vehicles, with a goal to reduce the overall fleet CO2 emissions, either with mild, full, or plug-in capability. However, for the heavy-duty trucks, the powertrain electrification progresses more slowly. Therefore, the goal of this paper is to evaluate two different HEV topologies: P1 and P2, combined with 5.9 L 6-cylinder diesel internal combustion engine (ICE) in a heavy-duty 7.5-ton application. These two topologies are evaluated in eight vehicle driving cycles replicating different heavy-duty use-cases at different cargo levels. The energy management control strategy, that determines the power split between the ICE and electric motor is an optimal one, based on Pontryagin’s Minimum Principle. All models are programmed in-house in Python 3.9.0.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel HEV Topologies for Heavy-Duty Truck

  • Popis výsledku anglicky

    Parallel hybrid electric vehicle (HEV) powertrain topologies are easily applicable on an existing conventional powertrain, and are frequently used in passenger vehicles, with a goal to reduce the overall fleet CO2 emissions, either with mild, full, or plug-in capability. However, for the heavy-duty trucks, the powertrain electrification progresses more slowly. Therefore, the goal of this paper is to evaluate two different HEV topologies: P1 and P2, combined with 5.9 L 6-cylinder diesel internal combustion engine (ICE) in a heavy-duty 7.5-ton application. These two topologies are evaluated in eight vehicle driving cycles replicating different heavy-duty use-cases at different cargo levels. The energy management control strategy, that determines the power split between the ICE and electric motor is an optimal one, based on Pontryagin’s Minimum Principle. All models are programmed in-house in Python 3.9.0.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2022 Scientific Proceedings: LIII. International Scientific Conference of Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Research in Vehicles and Power Units

  • ISBN

    978-80-227-5215-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    223-233

  • Název nakladatele

    Strojnícka fakulta STU v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Kočovce

  • Datum konání akce

    8. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku