Parallel HEV Topologies for Heavy-Duty Truck
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00365549" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00365549 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parallel HEV Topologies for Heavy-Duty Truck
Popis výsledku v původním jazyce
Parallel hybrid electric vehicle (HEV) powertrain topologies are easily applicable on an existing conventional powertrain, and are frequently used in passenger vehicles, with a goal to reduce the overall fleet CO2 emissions, either with mild, full, or plug-in capability. However, for the heavy-duty trucks, the powertrain electrification progresses more slowly. Therefore, the goal of this paper is to evaluate two different HEV topologies: P1 and P2, combined with 5.9 L 6-cylinder diesel internal combustion engine (ICE) in a heavy-duty 7.5-ton application. These two topologies are evaluated in eight vehicle driving cycles replicating different heavy-duty use-cases at different cargo levels. The energy management control strategy, that determines the power split between the ICE and electric motor is an optimal one, based on Pontryagin’s Minimum Principle. All models are programmed in-house in Python 3.9.0.
Název v anglickém jazyce
Parallel HEV Topologies for Heavy-Duty Truck
Popis výsledku anglicky
Parallel hybrid electric vehicle (HEV) powertrain topologies are easily applicable on an existing conventional powertrain, and are frequently used in passenger vehicles, with a goal to reduce the overall fleet CO2 emissions, either with mild, full, or plug-in capability. However, for the heavy-duty trucks, the powertrain electrification progresses more slowly. Therefore, the goal of this paper is to evaluate two different HEV topologies: P1 and P2, combined with 5.9 L 6-cylinder diesel internal combustion engine (ICE) in a heavy-duty 7.5-ton application. These two topologies are evaluated in eight vehicle driving cycles replicating different heavy-duty use-cases at different cargo levels. The energy management control strategy, that determines the power split between the ICE and electric motor is an optimal one, based on Pontryagin’s Minimum Principle. All models are programmed in-house in Python 3.9.0.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2022 Scientific Proceedings: LIII. International Scientific Conference of Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Research in Vehicles and Power Units
ISBN
978-80-227-5215-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
223-233
Název nakladatele
Strojnícka fakulta STU v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Kočovce
Datum konání akce
8. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—