Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MULTI-MODE DEDICATED HYBRID TRANSMISSION APPLICATION FOR HEAVY-DUTY TRUCK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00379136" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00379136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MULTI-MODE DEDICATED HYBRID TRANSMISSION APPLICATION FOR HEAVY-DUTY TRUCK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dedicated Hybrid Transmissions (DHT) represent a "HEV-tailored" approach to a more common powertrain hybridization option of using parallel hybrid electric vehicle (HEV) topologies. However, within the heavy-duty trucks, the powertrain electrification progresses more slowly in general. Some DHTs are used in passenger vehicles with the objective of reducing the overall fleet CO2 emissions, but not to the same extent in heavy-duty trucks. The objective of this paper is to evaluate a multi-mode HEV with a DHT and two electric machines with optional series or parallel operation, combined with a 5.9-litre six-cylinder diesel internal combustion engine. All of this is done in eight vehicle driving cycles that replicate different use cases for such vehicles. The energy management control strategy is optimal in nature, and it determines the power split in various modes of operation. It is based on Pontryagin’s Minimum Principle and programmed in-house using Python 3.9.0.

  • Název v anglickém jazyce

    MULTI-MODE DEDICATED HYBRID TRANSMISSION APPLICATION FOR HEAVY-DUTY TRUCK

  • Popis výsledku anglicky

    Dedicated Hybrid Transmissions (DHT) represent a "HEV-tailored" approach to a more common powertrain hybridization option of using parallel hybrid electric vehicle (HEV) topologies. However, within the heavy-duty trucks, the powertrain electrification progresses more slowly in general. Some DHTs are used in passenger vehicles with the objective of reducing the overall fleet CO2 emissions, but not to the same extent in heavy-duty trucks. The objective of this paper is to evaluate a multi-mode HEV with a DHT and two electric machines with optional series or parallel operation, combined with a 5.9-litre six-cylinder diesel internal combustion engine. All of this is done in eight vehicle driving cycles that replicate different use cases for such vehicles. The energy management control strategy is optimal in nature, and it determines the power split in various modes of operation. It is based on Pontryagin’s Minimum Principle and programmed in-house using Python 3.9.0.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2024 -55. mezinárodní vědecká konference zaměřená na výzkumné a výukové metody v oblasti vozidel a jejich pohonů

  • ISBN

    978-80-7494-711-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    121-130

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    5. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku