MULTI-MODE DEDICATED HYBRID TRANSMISSION APPLICATION FOR HEAVY-DUTY TRUCK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00379136" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00379136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MULTI-MODE DEDICATED HYBRID TRANSMISSION APPLICATION FOR HEAVY-DUTY TRUCK
Popis výsledku v původním jazyce
Dedicated Hybrid Transmissions (DHT) represent a "HEV-tailored" approach to a more common powertrain hybridization option of using parallel hybrid electric vehicle (HEV) topologies. However, within the heavy-duty trucks, the powertrain electrification progresses more slowly in general. Some DHTs are used in passenger vehicles with the objective of reducing the overall fleet CO2 emissions, but not to the same extent in heavy-duty trucks. The objective of this paper is to evaluate a multi-mode HEV with a DHT and two electric machines with optional series or parallel operation, combined with a 5.9-litre six-cylinder diesel internal combustion engine. All of this is done in eight vehicle driving cycles that replicate different use cases for such vehicles. The energy management control strategy is optimal in nature, and it determines the power split in various modes of operation. It is based on Pontryagin’s Minimum Principle and programmed in-house using Python 3.9.0.
Název v anglickém jazyce
MULTI-MODE DEDICATED HYBRID TRANSMISSION APPLICATION FOR HEAVY-DUTY TRUCK
Popis výsledku anglicky
Dedicated Hybrid Transmissions (DHT) represent a "HEV-tailored" approach to a more common powertrain hybridization option of using parallel hybrid electric vehicle (HEV) topologies. However, within the heavy-duty trucks, the powertrain electrification progresses more slowly in general. Some DHTs are used in passenger vehicles with the objective of reducing the overall fleet CO2 emissions, but not to the same extent in heavy-duty trucks. The objective of this paper is to evaluate a multi-mode HEV with a DHT and two electric machines with optional series or parallel operation, combined with a 5.9-litre six-cylinder diesel internal combustion engine. All of this is done in eight vehicle driving cycles that replicate different use cases for such vehicles. The energy management control strategy is optimal in nature, and it determines the power split in various modes of operation. It is based on Pontryagin’s Minimum Principle and programmed in-house using Python 3.9.0.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2024 -55. mezinárodní vědecká konference zaměřená na výzkumné a výukové metody v oblasti vozidel a jejich pohonů
ISBN
978-80-7494-711-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
121-130
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
5. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—