Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DCB SPECIMENS TESTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00321072" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00321072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DCB SPECIMENS TESTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented experimental work was focused on a sensitivity research of the FBG sensors. The technical problem to be solved is the impact or acoustic damage detection on an air intake carbon/epoxy composite structure. This structural part has no flight load bearing capacity, but it is loaded by acoustic pressure from the engine, resulting in presumed combination of mode I (opening) and mode II (shear) loading. FBG sensors are small enough to be embedded inside the prepreg composite structure. The embedding procedure was successfully tested, but there is a question of the sensitivity of such sensors in the given conditions. The first test of the damage detection capabilities of the FBG sensors was focused on the evaluation of the distance, from which can this sensor detect the delamination. Research was performed during the delamination growth testing in a mode I loading case using a double cantilever beam (DCB) specimens.

  • Název v anglickém jazyce

    DCB SPECIMENS TESTS

  • Popis výsledku anglicky

    The presented experimental work was focused on a sensitivity research of the FBG sensors. The technical problem to be solved is the impact or acoustic damage detection on an air intake carbon/epoxy composite structure. This structural part has no flight load bearing capacity, but it is loaded by acoustic pressure from the engine, resulting in presumed combination of mode I (opening) and mode II (shear) loading. FBG sensors are small enough to be embedded inside the prepreg composite structure. The embedding procedure was successfully tested, but there is a question of the sensitivity of such sensors in the given conditions. The first test of the damage detection capabilities of the FBG sensors was focused on the evaluation of the distance, from which can this sensor detect the delamination. Research was performed during the delamination growth testing in a mode I loading case using a double cantilever beam (DCB) specimens.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů