Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bezpilotní prostředek ve tvaru plošníku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00320494" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00320494 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bezpilotní prostředek ve tvaru plošníku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Řešení kombinuje výhody klasického letounu - plošníku s výhodami multikoptéry a současně eliminuje jejich nevýhody. V letovém režimu se UAV dle navrhovaného řešení chová jako běžný plošník, který navíc díky aerodynamickému řešení vyžaduje pro ustálený let pouze minimum energie. To má pozitivní dopad na celkovou operační dobu resp. akční rádius. Pokud je k dispozici dostatečná plocha, lze realizovat start pomocí startovacího vozíku, přistání se pak provádí "na břicho", kdy díky použití sklopných vrtulí nehrozí jejich poškození (obr. 4). V případě nutnosti ale může být využito přednosti naklápěcích pohonných jednotek a vzlet popř. přistání provádět vertikálně v podstatě obdobným způsobem, jako v případě multikoptéry.

  • Název v anglickém jazyce

    VTOL UAV concept

  • Popis výsledku anglicky

    The solution combines the advantages of the traditional fixed wing aircrafts with the advantages of the multicopter. It eliminates their disadvantages at the same time. The UAV as per proposed concept acts as the regular fixed wing aircraft while flight mode. It requires for the steady flight just minimum energy due the aerodynamic solution selected. This phenomenon has the positive impact on the flight duration respectively the flying range. In the case that the suitable take-off and landing area is available, the take-off might be executed with support of take-off dolly; the landing is than performed with flexible skid running along the underside of the fuselage. The propellers are equipped with the folding propeller’s blades; the propeller damage is eliminated while landing (see the Fig. No.4). In the case of necessity, it might be exploited the advantages of the tilt rotors and the take-off and landing might be performed in the vertical mode similar to the multicopter shape.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů