Implementing Large Scale Electromobility Infrastructure as a Profitable Virtual Electricity Storage Plant: a Case Study, System ALISE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00322482" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00322482 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21720/18:00322482
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8402647/" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8402647/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2018.8402647" target="_blank" >10.1109/SCSP.2018.8402647</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementing Large Scale Electromobility Infrastructure as a Profitable Virtual Electricity Storage Plant: a Case Study, System ALISE
Popis výsledku v původním jazyce
Virtual power plants using spare capacity of standing plugged-in electric vehicles (EV) is an innovative system which will be able to cope with power grid instabilities brought by intermittent renewables. Bottleneck for its application is however the widespread of EV, being stuck at the chicken or the egg causality dilemma of charging infrastructure presence and larger customers’ demand for EVs. This paper shows a concept and case study for a district – to city – scale integrated system bringing EV charging infrastructure in large scale with low visual impact even into densely populated areas and in a way economically feasible for larger investors.
Název v anglickém jazyce
Implementing Large Scale Electromobility Infrastructure as a Profitable Virtual Electricity Storage Plant: a Case Study, System ALISE
Popis výsledku anglicky
Virtual power plants using spare capacity of standing plugged-in electric vehicles (EV) is an innovative system which will be able to cope with power grid instabilities brought by intermittent renewables. Bottleneck for its application is however the widespread of EV, being stuck at the chicken or the egg causality dilemma of charging infrastructure presence and larger customers’ demand for EVs. This paper shows a concept and case study for a district – to city – scale integrated system bringing EV charging infrastructure in large scale with low visual impact even into densely populated areas and in a way economically feasible for larger investors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20704 - Energy and fuels
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1605" target="_blank" >LO1605: Univerzitní centrum energeticky efektivních budov – Fáze udržitelnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2018 Smart City Symposium Prague
ISBN
978-1-5386-5017-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
24. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000443451800002