Towards Using Machine Learning to Generatively Simulate EV Charging in Urban Areas
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00379262" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00379262 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21240/24:00379262
Výsledek na webu
<a href="https://www.climatechange.ai/papers/neurips2024/22" target="_blank" >https://www.climatechange.ai/papers/neurips2024/22</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Using Machine Learning to Generatively Simulate EV Charging in Urban Areas
Popis výsledku v původním jazyce
This study addresses the challenge of predicting electric vehicle (EV) charging profiles in urban locations with limited data. Utilizing a neural network architecture, we aim to uncover latent charging profiles influenced by spatio-temporal factors. Our model focuses on peak power demand and daily load shapes, providing insights into charging behavior. Our results indicate significant impacts from the type of Basic Administrative Units on predicted load curves, which contributes to the understanding and optimization of EV charging infrastructure in urban settings and allows Distribution System Operators (DSO) to more efficiently plan EV charging infrastructure expansion.
Název v anglickém jazyce
Towards Using Machine Learning to Generatively Simulate EV Charging in Urban Areas
Popis výsledku anglicky
This study addresses the challenge of predicting electric vehicle (EV) charging profiles in urban locations with limited data. Utilizing a neural network architecture, we aim to uncover latent charging profiles influenced by spatio-temporal factors. Our model focuses on peak power demand and daily load shapes, providing insights into charging behavior. Our results indicate significant impacts from the type of Basic Administrative Units on predicted load curves, which contributes to the understanding and optimization of EV charging infrastructure in urban settings and allows Distribution System Operators (DSO) to more efficiently plan EV charging infrastructure expansion.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TS01020030" target="_blank" >TS01020030: Využití technologie Vehicle to Grid pro poskytování energetické flexibility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů