Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Using Machine Learning to Generatively Simulate EV Charging in Urban Areas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00379262" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00379262 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21240/24:00379262

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.climatechange.ai/papers/neurips2024/22" target="_blank" >https://www.climatechange.ai/papers/neurips2024/22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards Using Machine Learning to Generatively Simulate EV Charging in Urban Areas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study addresses the challenge of predicting electric vehicle (EV) charging profiles in urban locations with limited data. Utilizing a neural network architecture, we aim to uncover latent charging profiles influenced by spatio-temporal factors. Our model focuses on peak power demand and daily load shapes, providing insights into charging behavior. Our results indicate significant impacts from the type of Basic Administrative Units on predicted load curves, which contributes to the understanding and optimization of EV charging infrastructure in urban settings and allows Distribution System Operators (DSO) to more efficiently plan EV charging infrastructure expansion.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Using Machine Learning to Generatively Simulate EV Charging in Urban Areas

  • Popis výsledku anglicky

    This study addresses the challenge of predicting electric vehicle (EV) charging profiles in urban locations with limited data. Utilizing a neural network architecture, we aim to uncover latent charging profiles influenced by spatio-temporal factors. Our model focuses on peak power demand and daily load shapes, providing insights into charging behavior. Our results indicate significant impacts from the type of Basic Administrative Units on predicted load curves, which contributes to the understanding and optimization of EV charging infrastructure in urban settings and allows Distribution System Operators (DSO) to more efficiently plan EV charging infrastructure expansion.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TS01020030" target="_blank" >TS01020030: Využití technologie Vehicle to Grid pro poskytování energetické flexibility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů