Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DESIGN OF AN ALGORITHM FOR PREDICTIVE CONTROL OF VEHICLE BY MEANS OF DYNAMIC PROGRAMMING USING OPTIMAL VELOCITY AND POWER CRITERION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00326866" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00326866 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DESIGN OF AN ALGORITHM FOR PREDICTIVE CONTROL OF VEHICLE BY MEANS OF DYNAMIC PROGRAMMING USING OPTIMAL VELOCITY AND POWER CRITERION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Optimal control of vehicle as a continuous nonlinear dynamic system with state, control and final state constraints is a problem to be concerned with. A possibility of using Dynamic programming (DP) on a discretized model in both space and time domain is studied. Several approaches are compared, including Model predictive control (MPC) and its combination with DP at different discretization levels. As an example, a vehicle with a real efficiency map is introduced.

  • Název v anglickém jazyce

    DESIGN OF AN ALGORITHM FOR PREDICTIVE CONTROL OF VEHICLE BY MEANS OF DYNAMIC PROGRAMMING USING OPTIMAL VELOCITY AND POWER CRITERION

  • Popis výsledku anglicky

    Optimal control of vehicle as a continuous nonlinear dynamic system with state, control and final state constraints is a problem to be concerned with. A possibility of using Dynamic programming (DP) on a discretized model in both space and time domain is studied. Several approaches are compared, including Model predictive control (MPC) and its combination with DP at different discretization levels. As an example, a vehicle with a real efficiency map is introduced.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů