Zkušenosti s přestavbou pohonu jeřábu 250 t na blocích 3 a 4 jaderné elektrárny Dukovany
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00327262" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00327262 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti s přestavbou pohonu jeřábu 250 t na blocích 3 a 4 jaderné elektrárny Dukovany
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá řešením problémů vzniklých na pohonu 250 t jeřábu v reaktorové hale reaktorů 3 a 4 Jaderné elektrárny Dukovany. Po rekonstrukci pohonu jeřábu na zakládání paliva do reaktorů pohon jeřábu nedosahoval původně projektovaných dosahované parametrů jak z hlediska výkonu, tak elektromagnetické kompatibility. Změna parametrů byla takové úrovně, že jeřáb byl prakticky nepoužitelný pro manipulaci s břemenem v důsledku rušení videosignálu z kamerového systému, který umožňoval sledovat manipulaci s břemenem v aktivní zóně reaktoru. Současně také došlo ke snížení původně projektované maximální přepravní rychlosti a výpadkům frekvenčního měniče při zdvihu břemene maximální rychlostí. Rekonstrukce byla vyvolána vyššími požadavky na bezpečnost při manipulaci s břemenem a spočívala montáži bezpečnostní brzdy zdvihu břemene. Současně však došlo k výměně elektromotorů a jejich původního řízení za frekvenční měniče.
Název v anglickém jazyce
Experience with Crane Crive 250 t Reconstruction on Blocks 3 and 4 of the Dukovany Nuclear Power Plant
Popis výsledku anglicky
This paper deals with solving the problems caused by the electric drive of 250 tons of crane in the reactor halls of reactors 3 and 4 of the Dukovany Nuclear Power Plant. After the reconstruction of the crane drive it did not reach the originally designed performance parameters, both in terms of performance and electromagnetic compatibility. The change of parameters was such that the crane was practically unusable for manipulation with the load due to the video signal interference from the camera system monitoring work in the active zone of the reactor. At the same time, the maximum design speed was not riched and fre- quency drive failures were found during the load movement at maximum speed. The reconstruction was triggered by higher safety requirements when handling the load and consisted of installing a safety brake. At the same time the electric motors were exchanged and their original resistance control was replaced with the frequency inverters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Medzinárodná vedecká konferencia učitelov elektrotechniky SEKEL 2018
ISBN
978-80-553-2740-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
111-116
Název nakladatele
Technická univerzita v Košiciach
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice, Herľany
Datum konání akce
10. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—