Wing and propeller aerodynamic interaction through nonlinear lifting line theory and blade element momentum theory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00330373" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00330373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2018/92/matecconf_easn_ceas2018_00027/matecconf_easn_ceas2018_00027.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2018/92/matecconf_easn_ceas2018_00027/matecconf_easn_ceas2018_00027.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201823300027" target="_blank" >10.1051/matecconf/201823300027</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Wing and propeller aerodynamic interaction through nonlinear lifting line theory and blade element momentum theory
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper a computational methodology of aerodynamic interaction between propeller and wing is described. Presented work is focused on development of quick and accurate tool. Lifting line theory (LLT) with nonlinear airfoil characteristic is used to solve a finite span wing aerodynamic to predict downwash and lift distribution respectively. Blade element momentum theory (BEM) is used as a computational tool for estimating total thrust, torque, axial and tangential velocity distributions. Model of slipstream development is considered. Influence of propeller model to wing is simulated as contribution of higher dynamic pressure and change of angle of attack behind the propeller
Název v anglickém jazyce
Wing and propeller aerodynamic interaction through nonlinear lifting line theory and blade element momentum theory
Popis výsledku anglicky
In this paper a computational methodology of aerodynamic interaction between propeller and wing is described. Presented work is focused on development of quick and accurate tool. Lifting line theory (LLT) with nonlinear airfoil characteristic is used to solve a finite span wing aerodynamic to predict downwash and lift distribution respectively. Blade element momentum theory (BEM) is used as a computational tool for estimating total thrust, torque, axial and tangential velocity distributions. Model of slipstream development is considered. Influence of propeller model to wing is simulated as contribution of higher dynamic pressure and change of angle of attack behind the propeller
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
8th EASN-CEAS International Workshop on Manufacturing for Growth & Innovation
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
MATEC
Místo vydání
—
Místo konání akce
Glasgow
Datum konání akce
4. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—