Life assessment of a 42CrMo4 steel under low-cycle fatigue and thermo-mechanical fatigue loading conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00332727" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00332727 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.105255" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.105255</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.105255" target="_blank" >10.1016/j.ijfatigue.2019.105255</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Life assessment of a 42CrMo4 steel under low-cycle fatigue and thermo-mechanical fatigue loading conditions
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, a 42CrMo4 steel is subjected to Low-Cycle Fatigue (LCF) loading and Thermo-Mechanical Fatigue (TMF) loading in the temperature range between 300 °C and 600 °C. The experimental results show that the cyclic softening of the material is more significant with increasing temperature, and that both in-phase and out-of-phase TMF lead to a shorter lifetime than for LCF. Finally, a modification of the fatigue criterion from the literature is proposed in order to take into account the main damage mechanisms involved in LCF and TMF. A good correlation was achieved between the predicted results and the experimental results.
Název v anglickém jazyce
Life assessment of a 42CrMo4 steel under low-cycle fatigue and thermo-mechanical fatigue loading conditions
Popis výsledku anglicky
In this paper, a 42CrMo4 steel is subjected to Low-Cycle Fatigue (LCF) loading and Thermo-Mechanical Fatigue (TMF) loading in the temperature range between 300 °C and 600 °C. The experimental results show that the cyclic softening of the material is more significant with increasing temperature, and that both in-phase and out-of-phase TMF lead to a shorter lifetime than for LCF. Finally, a modification of the fatigue criterion from the literature is proposed in order to take into account the main damage mechanisms involved in LCF and TMF. A good correlation was achieved between the predicted results and the experimental results.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Fatigue
ISSN
0142-1123
e-ISSN
1879-3452
Svazek periodika
129
Číslo periodika v rámci svazku
December
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Kód UT WoS článku
000490627000027
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85071431858