Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Life assessment of a 42CrMo4 steel under low-cycle fatigue and thermo-mechanical fatigue loading conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00332727" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00332727 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.105255" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.105255</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.105255" target="_blank" >10.1016/j.ijfatigue.2019.105255</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Life assessment of a 42CrMo4 steel under low-cycle fatigue and thermo-mechanical fatigue loading conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, a 42CrMo4 steel is subjected to Low-Cycle Fatigue (LCF) loading and Thermo-Mechanical Fatigue (TMF) loading in the temperature range between 300 °C and 600 °C. The experimental results show that the cyclic softening of the material is more significant with increasing temperature, and that both in-phase and out-of-phase TMF lead to a shorter lifetime than for LCF. Finally, a modification of the fatigue criterion from the literature is proposed in order to take into account the main damage mechanisms involved in LCF and TMF. A good correlation was achieved between the predicted results and the experimental results.

  • Název v anglickém jazyce

    Life assessment of a 42CrMo4 steel under low-cycle fatigue and thermo-mechanical fatigue loading conditions

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, a 42CrMo4 steel is subjected to Low-Cycle Fatigue (LCF) loading and Thermo-Mechanical Fatigue (TMF) loading in the temperature range between 300 °C and 600 °C. The experimental results show that the cyclic softening of the material is more significant with increasing temperature, and that both in-phase and out-of-phase TMF lead to a shorter lifetime than for LCF. Finally, a modification of the fatigue criterion from the literature is proposed in order to take into account the main damage mechanisms involved in LCF and TMF. A good correlation was achieved between the predicted results and the experimental results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Fatigue

  • ISSN

    0142-1123

  • e-ISSN

    1879-3452

  • Svazek periodika

    129

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

    000490627000027

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85071431858