A new approach of creating a finite element stick model for flutter analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00338286" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00338286 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1051/matecconf/201930401015" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/matecconf/201930401015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201930401015" target="_blank" >10.1051/matecconf/201930401015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A new approach of creating a finite element stick model for flutter analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes a new approach of creating a finite element stick model for the purpose of the aircraft flutter analysis. The control surface properties are merged with a lifting surface element as a special degree of freedom (DOF). The number of DOF for the coordination system is increased from the classical 6DOF to 9DOF. A new beam element and concentrated mass element are present for the purpose of modal and flutter analysis. The advantage of this method lies in reducing the number of model nodes and introduction of a more appropriate arrangement of global mass matrix for eigen-value extraction. Quality of results is not affected. The paper also presents a verification example of a real sports aircraft.
Název v anglickém jazyce
A new approach of creating a finite element stick model for flutter analysis
Popis výsledku anglicky
The article describes a new approach of creating a finite element stick model for the purpose of the aircraft flutter analysis. The control surface properties are merged with a lifting surface element as a special degree of freedom (DOF). The number of DOF for the coordination system is increased from the classical 6DOF to 9DOF. A new beam element and concentrated mass element are present for the purpose of modal and flutter analysis. The advantage of this method lies in reducing the number of model nodes and introduction of a more appropriate arrangement of global mass matrix for eigen-value extraction. Quality of results is not affected. The paper also presents a verification example of a real sports aircraft.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
—
Místo konání akce
Athény
Datum konání akce
3. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—