VÝPOČTOVÁ ANALÝZA KOMPOZITOVÉHO VZDUCHOVODU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00338788" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00338788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VÝPOČTOVÁ ANALÝZA KOMPOZITOVÉHO VZDUCHOVODU
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná zpráva shrnuje práce realizované na projektu TE02000032 Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí, WP1 Kompozitní konstrukce a DV 1.2.4 APPLICATION OF METHODOLOGY (ANALYSIS) provedené v roce 2019 na pracovišti FS ČVUT v Praze. V rámci řešeného projektu TE02000032, byly v roce 2019 provedeny dílčí práce v následujících oblastech: Vytvoření numerického modelu vzduchovodu dle aktuálních konstrukčních úprav. Statická analýza metodou konečných prvků sestavy vzduchovodu za předpokladu namáhání konstrukce statickým tlakem. Stanovení namáhání vzduchovodu a jeho prodloužení pro vybrané provozní režimy ve frekvenční oblasti, konkrétně pro 76, 82 a 100% otáček NTK, za předpokladu akustického buzení způsobeného rázovými vlnami generovanými lopatkami rotoru NTK. Validace numerických výsledků na základě tenzometrického měření ve vybraných kompozitního vzduchovodu.
Název v anglickém jazyce
Computational Analysis of Composite Aircraft Engine Inlet Duct
Popis výsledku anglicky
This report summarizes the work carried out on the TE02000032 Advanced aerostructures research centre, WP1 Composite Structures and DV 1.2.4 APPLICATION OF METHODOLOGY (ANALYSIS) carried out in 2019 at the Faculty of Mechanical Engineering, CTU in Prague. Within the project TE02000032, the work was carried out in 2019 in the following areas: A numerical model of the engine inlet duct assembly according to current design modifications. Static analysis by finite element method of the assembly assuming static loading of the structure. Determination of stresses and strains in the duct walls for selected operating modes in the frequency domain, i.e. 76, 82 and 100% of NTK revolutions, assuming acoustic excitation caused by shock waves generated by the rotor blades. Validation of the numerical results on the basis of the strain gauge measurements in the selected locations.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
104
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
TAČR
Verze
—