Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Composite airduct development – Simulation of acoustical properties of airduct

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00340723" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00340723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Composite airduct development – Simulation of acoustical properties of airduct

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná zpráva shrnuje práce realizované na projektu TE02000032 Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí, WP1 Kompozitní konstrukce, provedené v roce 2017 na pracovišti FS ČVUT v Praze. V rámci řešeného projektu TE02000032, byly v roce 2017 provedeny dílčí práce v následujících oblastech: A 1.2 Development of methodology of analysis and compliance: práce navazovali přímo na práce v roce 2016. Byly dokončeny dílčí verifikace MKP modelu pro řešení vibroakustických analýz namáhání materiálu kompozitních vzduchovodů letounu. V roce 2017 byly sledovány především následující cíle: 1. Kontrola a optimalizace/automatizace navržené metodiky výpočtu vibroakustických analýz vzduchovodů letounů pomocí MKP v rámci programu ABAQUS. 2. Vytvoření MKP modelu vzduchovodu s uvažováním komplexního modelu kompozitního materiálu včetně uvažování navržené skladby kompozitního materiálu a okrajových podmínek, které odpovídají aktuálnímu konstrukčnímu uspořádání zástavby v draku letounu (nýty, táhla, lepené spoje apod.). 3. Provedení testování vytvořeného MKP modelu a provedení základní citlivostní studie vybraných parametrů vzhledem k dosaženým výsledkům. 4. Provedení simulace rezonančních stavů vzduchovodu a vytipování nejkritičtějších provozních podmínek. 5. Implementace pevnostních kritérií kompozitních materiálů pro hodnocení pevnosti konstrukce vzduchovodu.

  • Název v anglickém jazyce

    Composite airduct development – Simulation of acoustical properties of airduct

  • Popis výsledku anglicky

    The present report summarizes the work carried out on project TE02000032 Advanced aerostructures research centre, WP1 Composite Structures, carried out in 2017 at CTU in Prague. In the scope of the project, the work was carried out in the following areas: A 1.2 Development of methodology of analysis and compliance: the work followed directly on the work in 2016. Partial verifications of the FEM model for the solution of vibroacoustic stress analysis of aircraft composite air duct material were completed. In 2017, the following objectives were pursued: 1. Inspection and optimization / automation of proposed methodology of calculation of vibroacoustic analyzes of air duct using FEA. 2. Creation of FEM model of air duct including the composition of composite material and boundary conditions, which correspond to actual constructional arrangement of installation in airframe (rivets, tie rods, glued joints etc.). 3. Validation of the FEM model and case study of the selected parameters. 4. Simulation of air duct resonance conditions and identification of the most critical operating conditions. 5. Implementation of strength criteria of composite materials for evaluation of air duct structure strength.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů