Composite airduct development – Methodology of vibroacoustics and stress analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00340717" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00340717 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Composite airduct development – Methodology of vibroacoustics and stress analysis
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná zpráva shrnuje práce realizované na projektu TE02000032 Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí, WP1 Kompozitní konstrukce, provedené v roce 2016 na pracovišti FS-ČVUT v Praze. V rámci řešeného projektu TE02000032, byly v roce 2016 provedeny dílčí práce v následujících oblastech: A 1.2 Development of methodology of analysis and compliance: V rámci této kapitoly byly provedeny poměrně rozsáhlé verifikační práce MKP modelu pro řešení vibroakustických analýz namáhání materiálu kompozitních vzduchovodů letounu. V práci byly sledovány především následující cíle: 1. Návrh vhodné metodiky výpočtu vibroakustických analýz vzduchovodů letounů pomocí MKP. 2. Stanovení vhodných podmínek buzení akustického prostředí vzduchovodů, které aproximuje akustické buzení vznikající u proudových motorů. 3. Vytvoření MKP modelu vzduchovodu s uvažováním jednoduchého modelu kompozitního materiálu (homogenní model materiálu) a okrajových podmínek, které odpovídají aktuálnímu konstrukčnímu uspořádání draku letounu. 4. Provedení testování vytvořeného MKP modelu a provedení základní citlivostní studie vybraných parametrů vzhledem k dosaženým výsledkům.
Název v anglickém jazyce
Composite airduct development – Methodology of vibroacoustics and stress analysis
Popis výsledku anglicky
The present report summarizes the work done on the project TE02000032 Advanced Aerostructure Research Centre, Composite structures WP1, conducted in 2016 Workplace FS-Technical University in Prague. In the framework of research project TE02000032 were in 2016 made partial work in the following areas: A 1.2 Development of methodology of analysis and compliance: In this Chapters were conducted fairly extensive verification work FEM model for solving vibroacoustic composite material stress analyzes ducts airplane. The work was pursued mainly the following objectives: 1. Draft a suitable methodology for the calculation of vibro-acoustic analysis ducts aircraft by FEM. 2. Determination of suitable conditions excite the acoustic environment of air ducts, that approximates the acoustic loading generated by jet engines. 3. Create FEM model duct considering a simple model composite material (homogeneous material model) and the boundary conditions, which correspond to the actual arrangement of a airframe. 4th Embodiment Test created FEM model and design basic sensitivity studies of selected parameters with respect to the results achieved.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů