MODEL OF SURFACE VEHICLE FLEET ENERGY CONSUMPTION SUITABLE FOR CLIMATE-ENERGY POLICY ASSESSMENT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00340484" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00340484 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MODEL OF SURFACE VEHICLE FLEET ENERGY CONSUMPTION SUITABLE FOR CLIMATE-ENERGY POLICY ASSESSMENT
Popis výsledku v původním jazyce
The first approximation of energy consumption for surface vehicles equipped with standard, hybridized or electric powertrains. Determination of a single averaged operation mode, defined by vehicle mass (including cargo and energy storage system), velocity and recuperative (harvestable) energy term. Energy transformation efficiency estimated from regression models of internal combustion engine, electric motor, generator and battery representations, fuel, fuel tank and accumulator data together with vehicle data chosen for different categories of surface transport vehicles. The available statistical data from transport and fuel business authorities used for model calibration. The results subjected to several cross-determination checks to increase the accuracy of prediction. The outputs of the model suitable for assessment of alternative powertrain vehicle deployment in different future development scenarios, considering the current fulfillment and future development of vehicle regulations and standards together with climate-energy plans and policies.
Název v anglickém jazyce
MODEL OF SURFACE VEHICLE FLEET ENERGY CONSUMPTION SUITABLE FOR CLIMATE-ENERGY POLICY ASSESSMENT
Popis výsledku anglicky
The first approximation of energy consumption for surface vehicles equipped with standard, hybridized or electric powertrains. Determination of a single averaged operation mode, defined by vehicle mass (including cargo and energy storage system), velocity and recuperative (harvestable) energy term. Energy transformation efficiency estimated from regression models of internal combustion engine, electric motor, generator and battery representations, fuel, fuel tank and accumulator data together with vehicle data chosen for different categories of surface transport vehicles. The available statistical data from transport and fuel business authorities used for model calibration. The results subjected to several cross-determination checks to increase the accuracy of prediction. The outputs of the model suitable for assessment of alternative powertrain vehicle deployment in different future development scenarios, considering the current fulfillment and future development of vehicle regulations and standards together with climate-energy plans and policies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the L. International Scientific Conference of Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research - KOKA 2019
ISBN
978-80-7509-668-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
110-124
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Lednice
Datum konání akce
11. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—